2015 i wcześniejsze (Akty prawa miejscowego)
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4266
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi- Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy.
I- sze piętro, pokój nr 8, tel. 4820107 wew. 19
Udostępnianie informacji publicznej
Wymagane dokumenty:
Formy udostępniania infromacji:
Udostępnianie informacji publicznych następuje poprzez:
- ogłaszanie w Biuletynie Informacji Publicznej
- udostępnianie na wniosek zainteresowanego
- wyłożenie w powszechnie dostępnym miejscu
Opłaty:
-
Informacja publiczna udzielana jest bezpłatnie.
-
Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, poniesiono dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pobrana będzie od wnioskodawcy opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Kalkulacja kosztów związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek- pobierz plik (*pdf)
Czas załatwienia sprawy: Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następuje w formie decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy, który decyzję wydał w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi: Jeśli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku. Zgodnie z postanowieniami Statutu Gminy dokumenty udostępniane są wyłącznie w Urzędzie Gminy i w obecności pracownika Urzędu Gminy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001r., Nr 112, poz. 1198).
Informację wytworzyła: Aleksandra Kapuścińska
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4554
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Gminy Reńska Wieś – Zastępca Wójta Gminy
Parter, Pokój nr 3
Dofinansowanie pracodawcom kosztów nauki zawodu / kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników
WYMAGANE DOKUMENTY:
1.Wniosek o dofinansowanie (do pobrania .
2.Poświadczona kopia dokumentu potwierdzającego kwalifikacje do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych (dyplom mistrzowski oraz dokument stwierdzający posiadanie uprawnień pedagogicznych).
3.Kopia umowy o pracę w celu przyuczenia ucznia.
4.Kopia zaświadczenia stwierdzającego zdanie egzaminu przez ucznia.
OPŁATA SKARBOWA- zwolnione z opłaty skarbowej
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWYdo 30 dni
PODSTAWA PRAWNA:Art. 70b ustawy z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty, (Dz. U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
Wniosek o dofinansowanie pracodawcy kosztów nauki zawodu /przygotowania zawodowego młodocianych pracowników- pobierz druk (*doc) (*pdf)
800x600
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 Oświadczenie o sprawozdaniu finansowym- pobierz plik (*doc) (*pdf)
Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis- pobierz plik (*pdf)
Oświadczenie o pomocy de minimi-pobierz plik (*doc) (*pdf)
Zgłoszenie zawarcia umowy z młodocianym pracownikiem - pobierz duk(*doc) (*pdf)
Przyznanie stypendium i zasiłku szkolnego
O pomoc taką ubiegać się mogą rodzice uczniów szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Wyodrębnia się dwa rodzaje świadczeń socjalnych: - stypendium szkolne oraz zasiłek szkolny, który ma charakter losowy.
Świadczenia przyznaje Wójt Gminy na wniosek rodziców po zasięgnięciu opinii dyrektora szkoły. Główną podstawą przyznania świadczenia jest kryterium dochodowe- dochód netto na osobę w rodzinie nie może przekroczyć kwoty 456 zł oraz sytuacja losowa występująca w rodzinie między innymi: bezrobocie, niepełnosprawność członka rodziny, alkoholizm lub przewlekła choroba, wielodzietność.
Świadczenie to przyznaje się na okres od września do czerwca danego roku szkolnego. Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego może złożyć również dyrektor szkoły, do której uczęszcza uczeń.
WYMAGANE DOKUMENTY :
-
Zaświadczenia i oświadczenia dokumentujące dochód określony we wniosku
OPŁATY : bez opłat
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Od dnia wpływu wniosku do 30 dni- wydanie decyzji
ODBIÓR DECYZJI ORAZ TRYB ODWOŁAWCZY: Decyzję, można odebrać osobiście na stanowisku pracownika załatwiającego sprawę w pokoju nr 8 lub zostanie wysłana pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres wnioskodawcy /forma odbioru do uzgodnienia/.Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego
UWAGI : Termin składania wniosków o przyznanie stypendium szkolnego na okres od 1 września bieżącego roku do 30 czerwca następnego roku uczniom uprawnionym do ubiegania się o stypendium na podstawie ustawy upływa 15 września danego roku .
PODSTAWA PRAWNA :1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267)
2.Rozdział 8a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst. jedn. Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572),
3.Uchwała nr XXIV/155/05 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 30 marca 2005 r. w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych w Gminie Reńska Wieś (Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego Nr 34, poz. 915, z póż. zm.)
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4313
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi - Ewidencja Działalności Gospodarczej
I-sze piętro, pokój 18
Telefon: /077/4820-348 wew.23
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
Wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej
Zintegrowany wniosek składa się celem:
-
wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
-
zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
-
zgłoszenia informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej
Wzór wniosku określony w rozporządzeniu Rady Ministrów, będącym aktem wykonawczym do ustawy Prawo działalności gospodarczej, zamieszczony został poniżej.
Formularz należy wydrukować, wypełnić i podpisać (odręcznie), następnie dostarczyć do urzędu. Część CEIDG-1 należy wydrukować obustronnie.
OPŁATY : Zintegrowany wniosek nie podlega opłacie
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: niezwłocznie
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej /Dz.U.Nr 173, poz. 1807/
2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej / Dz.U.Nr 173, pooz.1808/
Instrukcja wypełnienia wniosku CEIDG
Wzór wniosku o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej- pobierz druk (* pdf)
Wniosek CEIDG 1 należy drukować obustronnie
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
Wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej
WYMAGANE DOKUMENTY :
Wniosek podmiotu zawierający:
1. oznaczenie wnioskodawcy
2. siedzibę wnioskodawcy
3. wskazanie podmiotu, którego dotyczy zapytanie
4. wskazanie celu wydania zaświadczenia
Wniosek do pobrania
OPŁATY : Wydanie zaświadczenia -17,00zł
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY: Brak
PODSTAWA PRAWNA: Art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej- pobierz plik (*pdf) (*doc)
Wydanie duplikatu zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
WYMAGANE DOKUMENTY: Wniosek podmiotu zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres zamieszkania i siedzibę.
OPŁATY : 5,00zł za każdą rozpoczętą stronę duplikatu.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY: Brak
Informację wytworzyła: Dorota Szafarczyk
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4640
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi ul. Pawłowicka 1 47-208 Reńska Wieś
I Piętro. Pokoje: 17, 18.
Telefon : /077/ 4820-348
Zaświadczenie potwierdzające faktyczny stan prawny wynikający z prowadzonej przez referat ewidencji
Wymagane dokumenty: Wniosek skierowany do Wójta Gminy /zawierający NIP – w przypadku osobistego stawiennictwa – dokument tożsamości – do wglądu.
Opłaty: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 17- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Do 7 dni.
Odbiór zaświadczenia: osobisty lub osoba upoważniona, wysyłka pod wskazany przez klienta adres.
Tryb odwoławczy: Skarga pisemna lub ustna do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./
Wniosek o wydanie zaświadczenia pobierz druk(*pdf)(*doc)
Podatek od posiadania środków transportowych
WYMAGANE DOKUMENTY:
-
Deklaracja wraz z załącznikiem /zgodna z ustawą/
OPŁATY : Bez opłat
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY: Od 14 do 30 dni – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
TERMINY PŁATNOŚCI: do dnia 15 lutego i 15 września
Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/ w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001
TRYB ODWOŁAWCZY: W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.
UWAGA: Właściciele środków transportowych zobowiązani są składać, w terminie do dnia 15 lutego deklaracje na podatek od środków transportowych, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, oraz skorygować deklaracje w terminie 14 dni razie zaistnienia jakiejkolwiek zmiany mającej wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego.
PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./
Wymiar podatku rolnego i leśnego
WYMAGANE DOKUMENTY :
-
Informacja o gruntach, w przypadku osób fizycznych,
-
Deklaracja na podatek rolny lub leśny, w przypadku osób prawnych 3. Akt notarialny /kupno, sprzedaż, darowizna/
OPŁATY :Bez opłat
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY :Od 14 do 30 dni – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
TERMINY PŁATNOŚCI :- do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada.
Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/ w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001
TRYB ODWOŁAWCZY: W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.
PODSTAWA PRAWNA :1. Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym /Dz.U. z 2002 r. Nr.200, poz .1682 z późn. Zm./.2. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz.431 z późn. Zm./. 3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./
Deklaracja na podatek rolny- pobierz druk (*pdf)(*doc)
Deklaracja na podatek leśny- pbierz druk (*pdf) (*doc)
Informacja o gruntach- pobierz druk (*pdf)(*doc)
Umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatnośći podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych
WYMAGANE DOKUMENTY:
I. Osoby fizyczne:
-
wniosek skierowany do Wójta Gminy,
-
zeznanie o wysokości osiągniętych dochodów w roku poprzednim (kopia właściwego PIT-u), potwierdzona przez Urząd Skarbowy,
-
zaświadczenie z zakładu pracy (Powiatowego Urzędu Pracy) o dochodach za ostatnie trzy miesiące,
-
informacja o dochodach z prowadzonej działalności gospodarczej ( np. ostatni PIT-5),
-
informacja o wysokości innych dochodów ( np. alimenty, renty zagraniczne, umowy najmu, dzierżawy, itp.),
-
oświadczenie o stanie majątkowym,
-
inne dokumenty potwierdzające sytuację finansową podatnika i zasadność wniosku.
II. Osoby prawne:
-
wniosek skierowany do Wójta Gminy,
-
informacje odnośnie sytuacji finansowej wnioskodawcy,
-
inne dokumenty potwierdzające zasadność wniosku,
Dokumenty wymienione w punktach I.2 – I.7 dotyczą zarówno wnioskodawcy jak i wszystkich pełnoletnich domowników.
W przypadku osób prawnych lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy dołączyć również dokumenty zgodnie z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej, tzn. · Wskazać z jakiego rodzaju pomocy publicznej podatnik chce skorzystać. · Dołączyć wszystkie zaświadczenia o wysokości otrzymanej pomocy za okres 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy. · Dołączyć oświadczenie jakiej wielkości jest przedsiębiorcą (druk do pobrania-link)
OPŁATY : Podania o rozłożenie na raty zaległości wolne od opłaty skarbowej.
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY: do miesiąca- zgodnie z obowiązującymi przepisami.
TRYB ODWOŁAWCZY: W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.
PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./, Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym /Dz.U. z 2002 r. Nr.200, poz .1682 z późn. Zm./, Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz.431 z późn. zm./.
Oświadczenie- pobierz druk (*pdf)(*doc)
Wymiar podatku od nieruchomości
WYMAGANE DOKUMENTY :
-
informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych /link do pobrania/
-
deklaracja na podatek od nieruchomości, w przypadku osób prawnych /link do pobrania/
-
akt notarialny /kupno, sprzedaż, darowizna/.
OPŁATY: Bez opłat
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Od 14 do 30 dni- zgodnie z obowiązującymi przepisami.
TERMINY PŁATNOŚCI :
-
Osoby fizyczne:do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada
-
osoby prawne:do dnia 15 każdego miesiąca.
Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/ w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001
TRYB ODWOŁAWCZY: Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.
PODSTAWA PRAWNA : Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./.
Deklaracja na podatek od nieruchomości - pobierz druk (*pdf)(*doc)
Infromacja o obiektach - pobierz druk (*pdf)(*doc)
Informację wytworzyły: Beata Madej, Dorota Szafarczyk
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4276
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:Urząd Gminy w Reńskiej Wsi
Anna Marek - inspektor ds. księgowości podatkowej
Piętro I, Pokój nr 17
Telefon /077/ 4820348
Wniosek o wykreślenie hipoteki
Wymagane dokumenty:
-
Podanie o wydanie wniosku.
Opłaty:Bez opłat.
Termin odbioru dokumentów: niezwłocznie
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Uwaga: Odbiór dokumentu: osobiście w Urzędzie Gminy w Reńskiej Wsi pokój nr 17.
Podstawa prawna: Ustawa o księgach wieczystych i hipotece z dnia 6 lipca 1982 r. (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 124 poz. 1361 z późn.zm.), Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9 września 2000 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 86 poz. 960 z późn. zm.), Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz.U. z 2000 r., Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.).
Zaświadczenie o zaleganiu / nie zaleganiu w podatkach
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek skierowany do Wójta Gminy /zawierający NIP – w przypadku osobistego stawiennictwa – dokument tożsamości – do wglądu.
OPŁATY: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 21- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Do 7 dni.
Odbiór zaświadczenia:
-
osobisty lub osoba upoważniona
-
wysyłka pod wskazany przez klienta adres.
TRYB ODWOŁAWCZY: Skarga pisemna lub ustna do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zaleganiu/ niezaleganiu pobierz druk (*pdf)(*doc)
Informację wytworzyła: Anna Marek