2015 i wcześniejsze (Akty prawa miejscowego)
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4371
Wójt Gminy Reńska Wieś ogłasza Konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Pokrzywnicy.
- Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 kwietnia 2010r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz regulaminu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2010r. Nr 60, poz. 373)
- Oferty kandydatów przystępujących do konkursu powinny zawierać:
- Uzasadnienie przystąpienia do Konkursu wraz z koncepcją funkcjonowania i rozwoju szkoły.
- Poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata.
- Życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierającego w szczególności informacje o stażu pracy pedagogicznej, w przypadku nauczyciela albo stażu pracy dydaktycznej, w przypadku nauczyciela akademickiego, stażu pracy na stanowisku kierowniczym w przypadku osoby nie będącej nauczycielem.
- Oryginały lub poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia:
- Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.
- Oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie karne, postępowanie dyscyplinarne lub postępowanie o ubezwłasnowolnienie.
- Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środków publicznych, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005r. Nr 14, poz. 114, z późn. zm.)
- Oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. Z 2007r. Nr 63, poz.425, z późn. zm.)
- Oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopi aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego- w przypadku nauczyciela.
- Oryginał lub poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego- w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego.
- Oświadczenia, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r.- Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006r., Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005r.- Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.)-w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego.
- Oświadczenia, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych- w przypadku osoby nie będącej nauczycielem.
- Oświadczenia, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.
Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy Reńska Wieś. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 6359
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4939
Miejsce załtwienia sprawy
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi; 47-208 Reńska Wieś ul. Pawłowicka 1 – Sekretarz Gminy.
Parter – pokój nr 7.
Telefon i fax 77 405 32 13; 77 405 32 10
E-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Testament Allograficzny
Wymagane dokumenty:
-
Dowód osobisty testatora.
-
Dowody osobiste 2 świadków będących obecnych przy sporządzeniu testamentu (świadkowie to osoby nie spokrewnione oraz nie obdarowane).
Opłaty: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 22- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 za przyjęcie oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy.
Czas załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki– w terminie wskazanym przez testatora.
Tryb odwoławczy: Złożenie skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy Reńska Wieś.
Uwagi: Testament może być sporządzany w budynku Urzędu, w mieszkaniu chorego testatora bądź w szpitalu mieszkańca Gminy Reńska Wieś.
Podstawa prawna: Art. 951 Kodeksu Cywilnego – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. z późniejszymi zmianami.
Wydanie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych na terenie Gminy Reńska Wieś
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek /do pobrania/
-
Załączniki :
-
Kserokopia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub kopia wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego ( oryginał do wglądu).
-
Tytuł prawny do lokalu ( akt notarialny, dzierżawa, umowa najmu, itp. kopia oraz oryginał do wglądu).
-
Pisemna zgoda właściciela, zarządcy lub administratora w którym znajduje się lokal-kopia oraz oryginał do wglądu.
-
Decyzja właściwego powiatowego inspektora sanitarnego stwierdzająca, że punkt sprzedaży – podawania napojów alkoholowych spełnia wymagane warunki sanitarne (kopia a oryginał do wglądu).
Opłaty: Przy składaniu podania – bez opłaty skarbowej.
Przy wydaniu zezwolenia - opłaty płatne w kasie Urzędu w wysokości :
a.Za alkohole grupy A tj. alkohole zawierające do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwo za pełny rok 525 zł;
b.Za alkohole grupy B tj. alkohole zawierające od 4,5% do 18% zawartości alkoholu za pełny rok 525zł;
c.Za alkohole grupy C tj. alkohole zawierające powyżej 18% zawartości alkoholu 2.100 zł za pełny rok prowadzenia działalności.
Po zakończonym roku obrachunkowym – do 31 stycznia roku następnego składa się oświadczenie o osiągniętych obrotach ze sprzedaży alkoholi za rok poprzedniz podziałem na grupy A,B,C. /druk do pobrania/ – na podstawie którego nalicza się opłatę za kolejny rok korzystania z zezwolenia – opłata płatna w trzech równych ratach tj. do :ü31 stycznia,ü31 maja,ü30 września.
Czas i sposób załatwienia sprawy: Do 14 dni – od złożenia kompletnego wniosku – podania z załącznikami. Odbioru dokonuje osobiście przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenia – konieczny dokument tożsamości do wglądu.
Tryb odwoławczy: Odwołanie w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia zezwolenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tekst jednolity Dz. U. z 2002, nr 147, poz.1231 z późniejszymi zmianami).
Zezwolenie na organizację imprezy masowej
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek zawierający następujące informacje :
-
miejsce i data planowanej imprezy,
-
graficzny plan obiektu, w którym ma być przeprowadzona impreza.
-
Opinie :
-
Komendanta Straży Pożarnej ( oryginał) ,
-
Komendanta Policji Powiatowej ( oryginał),
-
Kierownika Pogotowia Ratunkowego (oryginał),
-
Inspektora Sanitarnego (oryginał).
Opłaty: Opłata skarbowa za wydane zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej w wysokości 82 zł. w kasie Urzędu lub na konto bankowe w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu / Oddział w Reńskiej Wsi , nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001.
Czas załatwienia sprawy: Podanie wraz z załącznikami wino być złożone w terminie 14 dni przed imprezą masową. Termin wydania zezwolenia 7 dni licząc od dnia przedłożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy: Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od jego wniesienia.
Podstawa prawna: Ustawa 28 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych / tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 120 , poz. 1298 z późniejszymi zmianami/.
Wniosek o zezwolenie na organizację imprezy masowej- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Oświadczenie właściciela obiektu- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Oświadczenie o natężeniu hałasu - pobierz druk (*pdf)
Zawiadomienie o zgromadzeniu
Wymagane dokumenty:
-
Podanie zawierające n/w informacje:
-
Miejsce i data planowanego zgromadzenia.
-
Planowana trasa przejścia uzgodniona z Komendą Powiatową Policji oraz z właściwym zarządem dróg / gminnych lub powiatowych - oryginały /.
-
Dane osoby odpowiedzialnej za zgromadzenie.
-
Cel i program zgromadzenia.
Opłaty : bez opłaty skarbowej.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie - przyjęcie zawiadomienia, które organizator składa nie później niż na 3 dni przed i nie wcześniej niż na 30 dni przed datą organizowanego zgromadzenia.
Tryb odwoławczy: Odwo łanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi się za pośredbictwem W,ójta Gminy Reńska Wieś do Wojewody Opolskiego w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 5 lipca 1990 r. – prawo o zgromadzeniach /Dz U. z 1990r. Nr 51 , poz. 297 z późn. zm. /
Informację wytworzyła: Maria Zaniewska
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 5597
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Reńska Wieś- pobierz plik (*pdf)
Zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Reńska Wieś- pobierz plik (*pdf)
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4336
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi- Stanowisko ds. Ogólnych /sekretariat/
Parter, Pokój nr 6 /sekretariat/
Telefon: 77 405 32 11, Fax: 77 405 32 10
Poświadczenie własnoręczności podpisu
Wymagane dokumenty:
-
Podanie /formularz do pobrania/,
-
Dowód osobisty do wglądu.
Opłata skarbowa: Poświadczenie własnoręczności podpisów- od każdego podpisu 9 zł.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo złożenia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Podstawa prawna: Ustawa z 9 września 2000r. opłacie skarbowej ( Dz.U. Nr 86, poz. 960 z późn. zmianami), Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z 12 kwietnia 1991r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki ( Dz.U. Nr 33poz.148).
Oświadczenie wioskującego- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Poświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego
Wymagane dokumenty:
-
Podanie. /Formularz do pobrania/,
-
Oświadczenie. /Formularz do pobrania./,
-
Dowód osobisty do wglądu.
Opłata skarbowa: - za poświadczenie 17,00 zł.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. Nr 64, poz. 592), Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. Nr 86, poz. 960 z późn. zm.), Kodeks postępowania administracyjnego – ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.)
Wniosek o wydanie poświadczenia pobierz druk (*doc) (*pdf)
Potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem
Wymagane dokumenty:
-
Oryginał dokumentu.
Opłata skarbowa: potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo złożenia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Informację wytworzyła: Irena Drozdowska