Zbiór aktów prawa miejscowego
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 7556
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
II- ie piętro, Pokój 26-27
Telefon: 077/ 4820101Dodatek mieszkaniowy
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
- Deklaracja o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego.
Czas załatwienia sprawy: Decyzja w sprawie dodatku mieszkaniowego powinna być wydana w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku.
Uwagi: Wniosek należy składać osobiście.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2001r. Nr.71, poz. 734 z poz. zm.).
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego- pobierz wniosek (*doc) (*pdf)
Zasiłki z pomocy społecznej
Kiedy można otrzymać zasiłek:
1. Pierwszy podstawowy warunek dla wszystkich zasiłków – trudna sytuacja życiowa związana w szczególności z: sieroctwem, bezdomnością, bezrobociem, niepełnosprawnością, długotrwałą chorobą, problemami rodzin wielodzietnych i niepełnych, trudnościami i przystosowaniem się do życia po zwolnieniu z zakładu karnego, przemocą w rodzinie, zdarzeniem losowym, klęską żywiołową lub ekologiczną.
2. Drugi warunek – trudna sytuacja finansowa. Miesięczny dochód osoby lub rodziny ubiegającej się o pomoc nie może przekraczać kryterium dochodowego określonego w ustawie o pomocy społecznej.
Oba wymienione warunki muszą być spełnione jednocześnie.
Wymagane dokumenty:
Zasiłek celowy, zasiłek okresowy i zasiłek stały:
- Podanie o udzielenie pomocy.
- Zaświadczenie o uzyskiwanych dochodach (netto) za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku.
- Dodatkowe dokumenty:- zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzającego uzyskanie statusu osoby bezrobotnej.
- zaświadczenie lekarskie- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności- inne mające wpływ na przyznanie pomocy.
Czas załatwienia sprawy: Decyzja w sprawie przyznania pomocy powinna być wydana w ciągu miesiąca od dnia złożenia podania.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004r. Nr.64, poz. 593 z póz. zm.).Świadczenia rodzinne
Wymagane dokumenty:
- Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych a więc: zasiłek rodzinny wraz z dodatkami, świadczenie pielęgnacyjne, zasiłek pielęgnacyjny należy pobrać w pok.26.
1. W przypadku ustalenia prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego Wnioskodawca powinien do wniosku dołączyć następujące dokumenty:
- uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o zasiłek rodzinny,
- skrócony odpis aktu urodzenia dziecka lub inny dokument urzędowy potwierdzający wiek dziecka,
- zaświadczenia lub oświadczenia stwierdzające wysokość dochodu rodziny, w tym odpowiednio;
- • zaświadczenia z urzędu skarbowego o wysokości dochodów uzyskanych przez członków rodziny,
- • oświadczenia członków rodziny o wysokości uzyskanego innego dochodu,
- • zaświadczenie właściwego organu Gminy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni, przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość alimentów, jeżeli członkowie rodziny są zobowiązani wyrokiem sądu lub ugodą sądową do ich płacenia na rzecz osoby spoza rodziny,
- • kopię odpisu wyroku sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub kopię odpisu protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej,
- • przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące faktyczną wysokość otrzymanych alimentów, w przypadku uzyskania alimentów niższych niż zasądzone w wyroku lub ugodzie sądowej, oraz zaświadczenie komornika o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów,
- • zaświadczenie o wysokości ponoszonej opłaty z pobyt członka rodziny, przebywającego w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy, w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie,
- • dokument potwierdzający utratę dochodu oraz wysokość utraconego dochodu, jeżeli dochód rodziny uległ obniżeniu na skutek utraty dochodu przez członka rodziny,
- informację sądu o toczącym się postępowaniu w sprawie o przysposobienie dziecka w przypadku osoby faktycznie opiekującej się dzieckiem, która wystąpiła o przysposobienie tego dziecka,
- kopię aktów zgonu rodziców lub kopię odpisu wyroku zasądzającego alimenty w przypadku osoby uczącej się,
- kopię karty pobytu w przypadku cudzoziemca przebywającego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej posiadającego status uchodźcy lub posiadającego zezwolenie na osiedlenie się w Rzeczpospolitej Polskiej.
Oprócz w/w dokumentów przy ustaleniu prawa do:
- dodatku z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego: -
- zaświadczenie pracodawcy o udzieleniu urlopu wychowawczego oraz o okresie na jaki urlop wychowawczy został udzielony,
- zaświadczenie o co najmniej sześciomiesięcznym okresie pozostania w zatrudnieniu bezpośrednio przed uzyskaniem prawa do urlopu wychowawczego,
- zaświadczenie organu emerytalno – rentowego stwierdzające, że osoba ubiegająca się była zgłoszona do ubezpieczeń społecznych.
- dodatku z tytułu samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego obierania:
- zaświadczenie powiatowego urzędu pracy o utracie prawa do zasiłku dla bezrobotnych określające datę utraty tego prawa oraz o zarejestrowaniu osoby ubiegającej się o ten dodatek jako poszukującej pracy.
- dodatku z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego:
- zaświadczenie ze szkoły, w przypadku nauki dziecka w szkole ponadgimnazjalnej.
- dodatku z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania:
- dokument potwierdzający tymczasowe zameldowanie ucznia w bursie, internacie lub innym miejscu zapewniającym zamieszkanie, prowadzonych przez podmiot publiczny,
- zaświadczenie szkoły, w przypadku nauki dziecka w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej,
- oświadczenie osoby fizycznej o wynajmie lokalu uczniowi oraz dokument potwierdzający tymczasowe zameldowanie.
- dodatku z tytułu samotnego wychowywania dziecka:
- kopię odpisu prawomocnego wyroku sądu orzekającego rozwód lub separację albo kopię aktu zgonu małżonka lub rodzica dziecka w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko.
- W przypadku postępowania w sprawie przyznania dodatku z tytułu samotnego wychowywania dziecka przez osobę powyżej 50 lat, otrzymującej do dnia 01 maja 2004r świadczenie z funduszu alimentacyjnego dołączyć należy:
- zaświadczenie terenowej jednostki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o wypłacie świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
- zaświadczenie komornika o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów zasądzonych wyrokiem sądu,
- zaświadczenia lub oświadczenia o wysokości dochodów.
- dodatku z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego:
- orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, w przypadku ukończenia przez dziecko 16 roku życia.
2. W przypadku ustalenia prawa do świadczenia pielęgnacyjnego wnioskodawca powinien przedłożyć następujące dokumenty:
- wniosek o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego,
- orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, w przypadku ukończenia przez dziecko 16 roku życia,
- zaświadczenia lub oświadczenia o wysokości dochodów,
- uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o świadczenie pielęgnacyjne.
3. W przypadku ustalenie prawa do zasiłku pielęgnacyjnego wnioskodawca powinien przedłożyć następujące dokumenty:
- wniosek o ustalenie prawa do zasiłku pielęgnacyjnego,
- orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, w przypadku ukończenia przez dziecko 16 roku życia,
- uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o zasiłek pielęgnacyjny.
4. W przypadku ustalenie uprawnień do jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka wnioskodawca powinien przedłożyć następujące dokumenty:
- wniosek o ustalenie uprawnień do jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka,
- uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o jednorazową zapomogę,
- skrócony odpis aktu urodzenia dziecka.
Czas załatwienia sprawy: Świadczenia rodzinne wypłaca się nie później niż do ostatniego dnia miesiąca,za który przyznane zostało świadczenie rodzinne. W przypadku złożenia wniosku w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych po 10 dniu miesiąca świadczenia rodzinne za dany miesiąc wypłaca się najpóźniej do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wniosek został złożony.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. Nr.228, poz. 2255 z póz. zm.).
Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych:
zasiłek rodzinny wraz z dodatkami- pobierz druk (*doc) (*pdf)
świadczenie pielęgnacyjne- pobierz druk (*doc) (*pdf)
zasiłek pielęgnacyjny- pobierz druk (*doc) (*pdf)
samotnego wychowywania dziecka- pobierz druk (*doc) (*pdf)
jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka - pobierz druk (*doc) (*pdf)
Informację wytworzyła: Joanna Jaroszewska
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 6523
NUMER BEZPOŚREDNI |
DZIAŁ |
NR POK. |
774053211 |
SEKRETARIAT |
6 |
774053210 |
FAX URZĄD GMINY |
6 |
774053201 |
GOPS i ( FAX ) |
25 |
774053202 |
REF. OŚWIATY |
24 |
774053205 |
KSIĘGOWOŚĆ |
17 |
774053209 |
FAX OC |
1 |
774053213 |
SEKRETARZ |
7 |
774053214 |
Z-CA WÓJTA |
3 |
774053215 |
KASA |
KASA |
774053216 |
OBRONA CYWILNA, OSP |
1 |
774053217 |
REF. BUDOWNICTWA |
11 |
774053218 |
KIER. BUDOWNICTWA |
12 |
774053219 |
OBSŁUGA RADY GMINY |
8 |
774053220 |
URZĄD STANU CYWILNEGO |
15 |
774053221 |
KSIĘGOWOŚĆ |
17 |
774053222 |
SKARBNIK |
19 |
774053223 |
REF. PODATKOWY |
18 |
774053224 |
EWIDENCJA LUDNOŚCI |
16 |
774053225 |
REF. OŚWIATY |
24 |
774053226 |
RADCA PRAWNY |
21 |
774053227 |
OCHR. ŚRODOWISKA |
9 |
774053228 |
GOPS |
25 |
774053229 |
SPÓŁKA WODNA |
23 |
774053230 |
GOPS |
24 |
774053231 |
PRZEWODNICZĄCY RADY Gminy Reńska Wieś |
2 |
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 7483
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi
ul. Pawłowicka 1
47-208 Reńska Wieś
Kontakt: tel. 77 405 32 11, faks. 77 405 32 10
Wójt Gminy Reńska Wieś- mgr Tomasz Kandziora
Z-ca Wójta- mgr Jan Domek
Sekretarz- mgr Joanna Jaroszewska
Skarbnik- mgr Regina Słociak
GODZINY PRACY URZĘDU:
poniedziałek od godz. 8.00 do godz. 17.00
od wtorku do czwarku od godz. 7.15 do godz. 15.15
w piątek od godz. 7.15 do godz. 14.15
WSZYSTKIE SOBOTY WOLNE OD PRACY
Rachunek bankowy Urzędu Gminy w Reńskiej Wsi:
Powiatowy Bank Spółdzielczy w Kędzierzynie- Koźlu,
Nr: 02-8882-1032-2001-0010-0146-0001
Informację wytworzyła: Aleksandra Kapuścińska