Z A W I A D O M I E N I E

Zawiadamia się mieszkańców Gminy,

że XXXVIII Sesja Rady Gminy Reńska Wieś odbędzie się

15 lutego (czwartek) 2018 r. o godz. 1400

w sali nr 20 Urzędu Gminy w Reńskiej Wsi, ul. Pawłowicka 1

Porządek obrad:

1.      Otwarcie oraz stwierdzenie prawomocności obrad sesji Rady Gminy Reńska Wieś.

2.      Informacja z działalności międzysesyjnej Wójta Gminy Reńska Wieś.

3.      Informacja z działalności międzysesyjnej Przewodniczącego Rady Gminy.

4.      Informacja z działalności międzysesyjnej Komisji Stałych Rady Gminy.

5.      Podsumowanie działalności Rady Gminy Reńska Wieś i Komisji Stałych Rady Gminy w 2017 roku.

6.      Przedstawienie i uchwalenie planu pracy Rady Gminy na 2018 rok.

7.      Przedstawienie planów pracy Komisji Stałych Rady Gminy na 2018 rok

8.      Przedstawienie i uchwalenie planu pracy i kontroli Komisji Rewizyjnej na 2018 rok.

9.      Głosowanie nad uchwałami w sprawie:

a)      zmiany budżetu gminy Reńska Wieś na rok 2018;

b)      ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji, trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, dla niepublicznych szkół, dla których Gmina jest organem rejestrującym;

c)      zmiany uchwały Rady Gminy Reńska Wieś nr XVI/109/12 z dnia 25 stycznia 2012r. w sprawie nadania nazwy ulicy w Większycach;

d)     sprzedaży nieruchomości oznaczonej jako działka nr 2316 położonej w obrębie Reńska Wieś stanowiącej własność Gminy Reńska Wieś;

e)      sprzedaży nieruchomości oznaczonej jako działka nr 2315/1 położonej w obrębie Reńska Wieś stanowiącej własność Gminy Reńska Wieś.

10.  Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

11.  Zapytania i interpelacje.

12.  Zamknięcie obrad.

 

Informujemy, że od dnia 01.02.2018 roku weszły w życie zmiany do ”Programu ograniczenia niskiej emisji w województwie opolskim dla osób fizycznych i przedsiębiorców działających w sektorze MŚP przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”.

Wychodząc naprzeciw potrzebom potencjalnych beneficjentów WFOŚiGW w Opolu zainteresowanych skorzystaniem z dofinansowania w ramach Programu, od dnia 01.02.2018 r. dokonano zmian polegających między innymi na:

  • możliwości poszerzenia grupy wnioskodawców o dodatkowe osoby, które występują we wspólnym gospodarstwie domowym, których dochody uwzględnia się przy ocenie zdolności kredytowej wnioskodawcy, a nie są współwłaścicielami nieruchomości,
  • wykreśleniu występowania pomocy publicznej w przypadków prosumentów,
  • ujednoliceniu we wszystkich częściach Programu okresu gwarancji producenta na zamontowane fabrycznie nowe urządzenia,
  • skróceniu okresu trwałości przedsięwzięcia z 3 lat do 2 lat,
  • uproszczeniu zapisów Programu,
  • skróceniu okresu zaliczania kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia - do kosztów kwalifikowanych zaliczane są wyłącznie kwoty faktur wystawionych nie wcześniej, niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o pożyczkę.

Zaktualizowana wersja Programu została opublikowana w dniu 01.02.2018 r. na stronie internetowej WFOŚiGW w Opolu: http://www.wfosigw.opole.pl/portal-beneficjenta/pone-pozyczki-dla-osob-fizycznych-i-przedsiebiorcow-nalezacych-do-sektora-msp/oze.

W najbliższym czasie zostaną zaktualizowane druki wniosków o pożyczkę i załączniki, aktualnie wnioski o pożyczkę można składać na wzorach zamieszczonych na stronie internetowej Funduszu.”

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu
ul. Krakowska 53, 45-018 Opole
www.wfosigw.opole.pl

tel. 77 45 45 891 w.103