Zbiór aktów prawa miejscowego
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4921
Miejsce załtwienia sprawy
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi; 47-208 Reńska Wieś ul. Pawłowicka 1 – Sekretarz Gminy.
Parter – pokój nr 7.
Telefon i fax 77 405 32 13; 77 405 32 10
E-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Testament Allograficzny
Wymagane dokumenty:
-
Dowód osobisty testatora.
-
Dowody osobiste 2 świadków będących obecnych przy sporządzeniu testamentu (świadkowie to osoby nie spokrewnione oraz nie obdarowane).
Opłaty: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 22- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 za przyjęcie oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy.
Czas załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki– w terminie wskazanym przez testatora.
Tryb odwoławczy: Złożenie skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy Reńska Wieś.
Uwagi: Testament może być sporządzany w budynku Urzędu, w mieszkaniu chorego testatora bądź w szpitalu mieszkańca Gminy Reńska Wieś.
Podstawa prawna: Art. 951 Kodeksu Cywilnego – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. z późniejszymi zmianami.
Wydanie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych na terenie Gminy Reńska Wieś
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek /do pobrania/
-
Załączniki :
-
Kserokopia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub kopia wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego ( oryginał do wglądu).
-
Tytuł prawny do lokalu ( akt notarialny, dzierżawa, umowa najmu, itp. kopia oraz oryginał do wglądu).
-
Pisemna zgoda właściciela, zarządcy lub administratora w którym znajduje się lokal-kopia oraz oryginał do wglądu.
-
Decyzja właściwego powiatowego inspektora sanitarnego stwierdzająca, że punkt sprzedaży – podawania napojów alkoholowych spełnia wymagane warunki sanitarne (kopia a oryginał do wglądu).
Opłaty: Przy składaniu podania – bez opłaty skarbowej.
Przy wydaniu zezwolenia - opłaty płatne w kasie Urzędu w wysokości :
a.Za alkohole grupy A tj. alkohole zawierające do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwo za pełny rok 525 zł;
b.Za alkohole grupy B tj. alkohole zawierające od 4,5% do 18% zawartości alkoholu za pełny rok 525zł;
c.Za alkohole grupy C tj. alkohole zawierające powyżej 18% zawartości alkoholu 2.100 zł za pełny rok prowadzenia działalności.
Po zakończonym roku obrachunkowym – do 31 stycznia roku następnego składa się oświadczenie o osiągniętych obrotach ze sprzedaży alkoholi za rok poprzedniz podziałem na grupy A,B,C. /druk do pobrania/ – na podstawie którego nalicza się opłatę za kolejny rok korzystania z zezwolenia – opłata płatna w trzech równych ratach tj. do :ü31 stycznia,ü31 maja,ü30 września.
Czas i sposób załatwienia sprawy: Do 14 dni – od złożenia kompletnego wniosku – podania z załącznikami. Odbioru dokonuje osobiście przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenia – konieczny dokument tożsamości do wglądu.
Tryb odwoławczy: Odwołanie w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia zezwolenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tekst jednolity Dz. U. z 2002, nr 147, poz.1231 z późniejszymi zmianami).
Zezwolenie na organizację imprezy masowej
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek zawierający następujące informacje :
-
miejsce i data planowanej imprezy,
-
graficzny plan obiektu, w którym ma być przeprowadzona impreza.
-
Opinie :
-
Komendanta Straży Pożarnej ( oryginał) ,
-
Komendanta Policji Powiatowej ( oryginał),
-
Kierownika Pogotowia Ratunkowego (oryginał),
-
Inspektora Sanitarnego (oryginał).
Opłaty: Opłata skarbowa za wydane zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej w wysokości 82 zł. w kasie Urzędu lub na konto bankowe w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu / Oddział w Reńskiej Wsi , nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001.
Czas załatwienia sprawy: Podanie wraz z załącznikami wino być złożone w terminie 14 dni przed imprezą masową. Termin wydania zezwolenia 7 dni licząc od dnia przedłożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy: Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od jego wniesienia.
Podstawa prawna: Ustawa 28 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych / tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 120 , poz. 1298 z późniejszymi zmianami/.
Wniosek o zezwolenie na organizację imprezy masowej- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Oświadczenie właściciela obiektu- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Oświadczenie o natężeniu hałasu - pobierz druk (*pdf)
Zawiadomienie o zgromadzeniu
Wymagane dokumenty:
-
Podanie zawierające n/w informacje:
-
Miejsce i data planowanego zgromadzenia.
-
Planowana trasa przejścia uzgodniona z Komendą Powiatową Policji oraz z właściwym zarządem dróg / gminnych lub powiatowych - oryginały /.
-
Dane osoby odpowiedzialnej za zgromadzenie.
-
Cel i program zgromadzenia.
Opłaty : bez opłaty skarbowej.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie - przyjęcie zawiadomienia, które organizator składa nie później niż na 3 dni przed i nie wcześniej niż na 30 dni przed datą organizowanego zgromadzenia.
Tryb odwoławczy: Odwo łanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi się za pośredbictwem W,ójta Gminy Reńska Wieś do Wojewody Opolskiego w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 5 lipca 1990 r. – prawo o zgromadzeniach /Dz U. z 1990r. Nr 51 , poz. 297 z późn. zm. /
Informację wytworzyła: Maria Zaniewska
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4317
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi- Stanowisko ds. Ogólnych /sekretariat/
Parter, Pokój nr 6 /sekretariat/
Telefon: 77 405 32 11, Fax: 77 405 32 10
Poświadczenie własnoręczności podpisu
Wymagane dokumenty:
-
Podanie /formularz do pobrania/,
-
Dowód osobisty do wglądu.
Opłata skarbowa: Poświadczenie własnoręczności podpisów- od każdego podpisu 9 zł.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo złożenia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Podstawa prawna: Ustawa z 9 września 2000r. opłacie skarbowej ( Dz.U. Nr 86, poz. 960 z późn. zmianami), Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z 12 kwietnia 1991r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki ( Dz.U. Nr 33poz.148).
Oświadczenie wioskującego- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Poświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego
Wymagane dokumenty:
-
Podanie. /Formularz do pobrania/,
-
Oświadczenie. /Formularz do pobrania./,
-
Dowód osobisty do wglądu.
Opłata skarbowa: - za poświadczenie 17,00 zł.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. Nr 64, poz. 592), Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. Nr 86, poz. 960 z późn. zm.), Kodeks postępowania administracyjnego – ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.)
Wniosek o wydanie poświadczenia pobierz druk (*doc) (*pdf)
Potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem
Wymagane dokumenty:
-
Oryginał dokumentu.
Opłata skarbowa: potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo złożenia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Informację wytworzyła: Irena Drozdowska
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4533
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Gminy Reńska Wieś – Zastępca Wójta Gminy
Parter, Pokój nr 3
Dofinansowanie pracodawcom kosztów nauki zawodu / kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników
WYMAGANE DOKUMENTY:
1.Wniosek o dofinansowanie (do pobrania .
2.Poświadczona kopia dokumentu potwierdzającego kwalifikacje do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych (dyplom mistrzowski oraz dokument stwierdzający posiadanie uprawnień pedagogicznych).
3.Kopia umowy o pracę w celu przyuczenia ucznia.
4.Kopia zaświadczenia stwierdzającego zdanie egzaminu przez ucznia.
OPŁATA SKARBOWA- zwolnione z opłaty skarbowej
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWYdo 30 dni
PODSTAWA PRAWNA:Art. 70b ustawy z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty, (Dz. U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
Wniosek o dofinansowanie pracodawcy kosztów nauki zawodu /przygotowania zawodowego młodocianych pracowników- pobierz druk (*doc) (*pdf)
800x600
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 Oświadczenie o sprawozdaniu finansowym- pobierz plik (*doc) (*pdf)
Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis- pobierz plik (*pdf)
Oświadczenie o pomocy de minimi-pobierz plik (*doc) (*pdf)
Zgłoszenie zawarcia umowy z młodocianym pracownikiem - pobierz duk(*doc) (*pdf)
Przyznanie stypendium i zasiłku szkolnego
O pomoc taką ubiegać się mogą rodzice uczniów szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Wyodrębnia się dwa rodzaje świadczeń socjalnych: - stypendium szkolne oraz zasiłek szkolny, który ma charakter losowy.
Świadczenia przyznaje Wójt Gminy na wniosek rodziców po zasięgnięciu opinii dyrektora szkoły. Główną podstawą przyznania świadczenia jest kryterium dochodowe- dochód netto na osobę w rodzinie nie może przekroczyć kwoty 456 zł oraz sytuacja losowa występująca w rodzinie między innymi: bezrobocie, niepełnosprawność członka rodziny, alkoholizm lub przewlekła choroba, wielodzietność.
Świadczenie to przyznaje się na okres od września do czerwca danego roku szkolnego. Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego może złożyć również dyrektor szkoły, do której uczęszcza uczeń.
WYMAGANE DOKUMENTY :
-
Zaświadczenia i oświadczenia dokumentujące dochód określony we wniosku
OPŁATY : bez opłat
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Od dnia wpływu wniosku do 30 dni- wydanie decyzji
ODBIÓR DECYZJI ORAZ TRYB ODWOŁAWCZY: Decyzję, można odebrać osobiście na stanowisku pracownika załatwiającego sprawę w pokoju nr 8 lub zostanie wysłana pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres wnioskodawcy /forma odbioru do uzgodnienia/.Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego
UWAGI : Termin składania wniosków o przyznanie stypendium szkolnego na okres od 1 września bieżącego roku do 30 czerwca następnego roku uczniom uprawnionym do ubiegania się o stypendium na podstawie ustawy upływa 15 września danego roku .
PODSTAWA PRAWNA :1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267)
2.Rozdział 8a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst. jedn. Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572),
3.Uchwała nr XXIV/155/05 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 30 marca 2005 r. w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych w Gminie Reńska Wieś (Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego Nr 34, poz. 915, z póż. zm.)
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4250
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi- Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy.
I- sze piętro, pokój nr 8, tel. 4820107 wew. 19
Udostępnianie informacji publicznej
Wymagane dokumenty:
Formy udostępniania infromacji:
Udostępnianie informacji publicznych następuje poprzez:
- ogłaszanie w Biuletynie Informacji Publicznej
- udostępnianie na wniosek zainteresowanego
- wyłożenie w powszechnie dostępnym miejscu
Opłaty:
-
Informacja publiczna udzielana jest bezpłatnie.
-
Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, poniesiono dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pobrana będzie od wnioskodawcy opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Kalkulacja kosztów związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek- pobierz plik (*pdf)
Czas załatwienia sprawy: Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następuje w formie decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy, który decyzję wydał w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi: Jeśli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku. Zgodnie z postanowieniami Statutu Gminy dokumenty udostępniane są wyłącznie w Urzędzie Gminy i w obecności pracownika Urzędu Gminy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001r., Nr 112, poz. 1198).
Informację wytworzyła: Aleksandra Kapuścińska
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4621
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi ul. Pawłowicka 1 47-208 Reńska Wieś
I Piętro. Pokoje: 17, 18.
Telefon : /077/ 4820-348
Zaświadczenie potwierdzające faktyczny stan prawny wynikający z prowadzonej przez referat ewidencji
Wymagane dokumenty: Wniosek skierowany do Wójta Gminy /zawierający NIP – w przypadku osobistego stawiennictwa – dokument tożsamości – do wglądu.
Opłaty: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 17- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Do 7 dni.
Odbiór zaświadczenia: osobisty lub osoba upoważniona, wysyłka pod wskazany przez klienta adres.
Tryb odwoławczy: Skarga pisemna lub ustna do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./
Wniosek o wydanie zaświadczenia pobierz druk(*pdf)(*doc)
Podatek od posiadania środków transportowych
WYMAGANE DOKUMENTY:
-
Deklaracja wraz z załącznikiem /zgodna z ustawą/
OPŁATY : Bez opłat
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY: Od 14 do 30 dni – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
TERMINY PŁATNOŚCI: do dnia 15 lutego i 15 września
Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/ w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001
TRYB ODWOŁAWCZY: W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.
UWAGA: Właściciele środków transportowych zobowiązani są składać, w terminie do dnia 15 lutego deklaracje na podatek od środków transportowych, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, oraz skorygować deklaracje w terminie 14 dni razie zaistnienia jakiejkolwiek zmiany mającej wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego.
PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./
Wymiar podatku rolnego i leśnego
WYMAGANE DOKUMENTY :
-
Informacja o gruntach, w przypadku osób fizycznych,
-
Deklaracja na podatek rolny lub leśny, w przypadku osób prawnych 3. Akt notarialny /kupno, sprzedaż, darowizna/
OPŁATY :Bez opłat
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY :Od 14 do 30 dni – zgodnie z obowiązującymi przepisami.
TERMINY PŁATNOŚCI :- do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada.
Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/ w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001
TRYB ODWOŁAWCZY: W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.
PODSTAWA PRAWNA :1. Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym /Dz.U. z 2002 r. Nr.200, poz .1682 z późn. Zm./.2. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz.431 z późn. Zm./. 3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./
Deklaracja na podatek rolny- pobierz druk (*pdf)(*doc)
Deklaracja na podatek leśny- pbierz druk (*pdf) (*doc)
Informacja o gruntach- pobierz druk (*pdf)(*doc)
Umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatnośći podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych
WYMAGANE DOKUMENTY:
I. Osoby fizyczne:
-
wniosek skierowany do Wójta Gminy,
-
zeznanie o wysokości osiągniętych dochodów w roku poprzednim (kopia właściwego PIT-u), potwierdzona przez Urząd Skarbowy,
-
zaświadczenie z zakładu pracy (Powiatowego Urzędu Pracy) o dochodach za ostatnie trzy miesiące,
-
informacja o dochodach z prowadzonej działalności gospodarczej ( np. ostatni PIT-5),
-
informacja o wysokości innych dochodów ( np. alimenty, renty zagraniczne, umowy najmu, dzierżawy, itp.),
-
oświadczenie o stanie majątkowym,
-
inne dokumenty potwierdzające sytuację finansową podatnika i zasadność wniosku.
II. Osoby prawne:
-
wniosek skierowany do Wójta Gminy,
-
informacje odnośnie sytuacji finansowej wnioskodawcy,
-
inne dokumenty potwierdzające zasadność wniosku,
Dokumenty wymienione w punktach I.2 – I.7 dotyczą zarówno wnioskodawcy jak i wszystkich pełnoletnich domowników.
W przypadku osób prawnych lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy dołączyć również dokumenty zgodnie z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej, tzn. · Wskazać z jakiego rodzaju pomocy publicznej podatnik chce skorzystać. · Dołączyć wszystkie zaświadczenia o wysokości otrzymanej pomocy za okres 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy. · Dołączyć oświadczenie jakiej wielkości jest przedsiębiorcą (druk do pobrania-link)
OPŁATY : Podania o rozłożenie na raty zaległości wolne od opłaty skarbowej.
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY: do miesiąca- zgodnie z obowiązującymi przepisami.
TRYB ODWOŁAWCZY: W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.
PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./, Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym /Dz.U. z 2002 r. Nr.200, poz .1682 z późn. Zm./, Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz.431 z późn. zm./.
Oświadczenie- pobierz druk (*pdf)(*doc)
Wymiar podatku od nieruchomości
WYMAGANE DOKUMENTY :
-
informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych /link do pobrania/
-
deklaracja na podatek od nieruchomości, w przypadku osób prawnych /link do pobrania/
-
akt notarialny /kupno, sprzedaż, darowizna/.
OPŁATY: Bez opłat
CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Od 14 do 30 dni- zgodnie z obowiązującymi przepisami.
TERMINY PŁATNOŚCI :
-
Osoby fizyczne:do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada
-
osoby prawne:do dnia 15 każdego miesiąca.
Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/ w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001
TRYB ODWOŁAWCZY: Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.
PODSTAWA PRAWNA : Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./.
Deklaracja na podatek od nieruchomości - pobierz druk (*pdf)(*doc)
Infromacja o obiektach - pobierz druk (*pdf)(*doc)
Informację wytworzyły: Beata Madej, Dorota Szafarczyk