Miejsce załatwienia sprawy: 

Urząd Gminy w Reńskiej Wsi- Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy.

I- sze piętro, pokój nr 8, tel. 4820107 wew. 19

 


Udostępnianie informacji publicznej

 

 

Wymagane dokumenty: 

  1. Wniosek o udostępnienie informacji publicznej- pobierz wniosek (*pdf)  (*doc)

Formy udostępniania infromacji:

Udostępnianie informacji publicznych następuje poprzez:

  • ogłaszanie w Biuletynie Informacji Publicznej
  • udostępnianie na wniosek zainteresowanego
  • wyłożenie w powszechnie dostępnym miejscu

Opłaty:

  • Informacja publiczna udzielana jest bezpłatnie.
  • Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, poniesiono dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pobrana będzie od wnioskodawcy opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

Kalkulacja kosztów związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek- pobierz plik (*pdf)

Czas załatwienia sprawy: Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. 

Tryb odwoławczy: Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następuje w formie decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy, który decyzję wydał w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. 

Uwagi: Jeśli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku. Zgodnie z postanowieniami Statutu Gminy dokumenty udostępniane są wyłącznie w Urzędzie Gminy i w obecności pracownika Urzędu Gminy.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001r., Nr 112, poz. 1198).


 

Informację wytworzyła: Aleksandra Kapuścińska

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Urząd Gminy Reńska Wieś – Zastępca Wójta Gminy

Parter, Pokój nr 3

Telefon /077/ 4820123 wewn. 14

Dofinansowanie pracodawcom kosztów nauki zawodu / kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.Wniosek o dofinansowanie (do pobrania .

2.Poświadczona kopia dokumentu potwierdzającego kwalifikacje do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych (dyplom mistrzowski oraz dokument stwierdzający posiadanie uprawnień pedagogicznych).

3.Kopia umowy o pracę w celu przyuczenia ucznia.

4.Kopia zaświadczenia stwierdzającego zdanie egzaminu przez ucznia. 

OPŁATA SKARBOWA- zwolnione z opłaty skarbowej 

CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWYdo 30 dni  

PODSTAWA PRAWNA:Art. 70b ustawy z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty, (Dz. U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).

Wniosek o dofinansowanie pracodawcy kosztów nauki zawodu /przygotowania zawodowego młodocianych pracowników- pobierz druk (*doc) (*pdf)

800x600

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 Oświadczenie o sprawozdaniu finansowym- pobierz plik (*doc) (*pdf)

Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis- pobierz plik (*pdf)

Oświadczenie o pomocy de minimi-pobierz plik (*doc) (*pdf)

Zgłoszenie zawarcia umowy z młodocianym pracownikiem - pobierz duk(*doc) (*pdf)


Przyznanie stypendium i zasiłku szkolnego 

 

O pomoc taką ubiegać się mogą rodzice uczniów szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Wyodrębnia się dwa rodzaje świadczeń socjalnych: - stypendium szkolne oraz zasiłek szkolny, który ma charakter losowy.
Świadczenia przyznaje Wójt Gminy na wniosek rodziców po zasięgnięciu opinii dyrektora szkoły. Główną podstawą przyznania świadczenia jest kryterium dochodowe- dochód netto na osobę w rodzinie nie może przekroczyć kwoty 456 zł  oraz sytuacja losowa występująca w rodzinie między innymi: bezrobocie, niepełnosprawność członka rodziny, alkoholizm lub przewlekła choroba, wielodzietność.
   Świadczenie to przyznaje się na okres od września do czerwca danego roku szkolnego.  Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego może złożyć również dyrektor szkoły, do której uczęszcza uczeń.

WYMAGANE DOKUMENTY :

  1. Wniosek / Formularz wniosku o przyznanie stypendium socjalnego do pobrania- plik doc* , plik pdf* 
  2. Zaświadczenia i oświadczenia dokumentujące dochód określony we wniosku 

OPŁATY :  bez opłat 

CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Od dnia wpływu wniosku do 30 dni-  wydanie decyzji

ODBIÓR DECYZJI ORAZ TRYB ODWOŁAWCZY: Decyzję,  można odebrać osobiście na stanowisku pracownika załatwiającego sprawę w pokoju nr 8 lub zostanie wysłana pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres wnioskodawcy /forma odbioru do uzgodnienia/.Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego 

UWAGI : Termin składania wniosków o przyznanie stypendium szkolnego na okres od 1 września bieżącego roku do 30 czerwca następnego roku uczniom uprawnionym do ubiegania się o stypendium na podstawie ustawy upływa 15 września danego roku . 

PODSTAWA PRAWNA :1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267)

2.Rozdział 8a ustawy z dnia 7 września 1991 r.  o systemie oświaty (tekst. jedn. Dz. U. z 2004r. Nr  256, poz.  2572),

3.Uchwała nr XXIV/155/05 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 30 marca 2005 r. w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych w Gminie Reńska Wieś (Dziennik Urzędowy Województwa Opolskiego Nr 34, poz. 915, z póż. zm.)

 


 

MIEJSCE  ZAŁATWIENIA  SPRAWY:

Urząd Gminy w Reńskiej Wsi  - Ewidencja Działalności Gospodarczej

I-sze piętro, pokój  18

Telefon: /077/4820-348 wew.23 

 


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej

 


Zintegrowany wniosek składa się celem:

  • wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
  • zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
  • zgłoszenia informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej

 Wzór wniosku określony w rozporządzeniu Rady Ministrów, będącym aktem wykonawczym do ustawy Prawo działalności gospodarczej, zamieszczony został poniżej.

 

Formularz należy wydrukować, wypełnić i podpisać (odręcznie), następnie dostarczyć do urzędu. Część CEIDG-1 należy wydrukować obustronnie.

OPŁATY : Zintegrowany wniosek nie podlega opłacie

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: niezwłocznie

PODSTAWA  PRAWNA:

1. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej /Dz.U.Nr 173, poz. 1807/

2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej / Dz.U.Nr 173, pooz.1808/

Instrukcja wypełnienia wniosku CEIDG

Wzór wniosku o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej- pobierz druk  (* pdf)

Wniosek CEIDG 1 należy drukować obustronnie

 


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej


WYMAGANE  DOKUMENTY :

Wniosek podmiotu zawierający:

1. oznaczenie wnioskodawcy

2. siedzibę wnioskodawcy

3. wskazanie podmiotu, którego dotyczy zapytanie

4. wskazanie celu wydania zaświadczenia

Wniosek do pobrania

OPŁATY : Wydanie zaświadczenia -17,00zł

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.

TRYB ODWOŁAWCZY: Brak

PODSTAWA  PRAWNA: Art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego

Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej- pobierz plik (*pdf) (*doc)


Wydanie duplikatu zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

 

WYMAGANE DOKUMENTY: Wniosek podmiotu zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres zamieszkania i siedzibę.

 

OPŁATY : 5,00zł za każdą rozpoczętą stronę duplikatu.

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.

 

TRYB ODWOŁAWCZY: Brak

 


Informację wytworzyła: Dorota Szafarczyk

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy w Reńskiej Wsi  ul. Pawłowicka 1 47-208 Reńska Wieś

I Piętro. Pokoje: 17, 18.

Telefon : /077/ 4820-348


Zaświadczenie  potwierdzające faktyczny stan prawny wynikający z prowadzonej przez referat ewidencji

Wymagane dokumenty:  Wniosek skierowany do Wójta Gminy /zawierający NIP – w przypadku osobistego stawiennictwa – dokument tożsamości – do wglądu.

Opłaty: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 17- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Do 7 dni.

Odbiór zaświadczenia:  osobisty lub osoba upoważniona, wysyłka pod wskazany przez klienta adres.

 

Tryb odwoławczy: Skarga pisemna lub ustna do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi. 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./  

Wniosek o wydanie zaświadczenia   pobierz druk(*pdf)(*doc)


Podatek od posiadania środków transportowych

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Deklaracja wraz z załącznikiem /zgodna z ustawą/ 

OPŁATY : Bez opłat

CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY: Od 14 do 30 dni – zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

TERMINY PŁATNOŚCI: do dnia 15 lutego i 15 września

Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/  w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub  przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 

TRYB ODWOŁAWCZY:  W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.

UWAGA: Właściciele środków transportowych zobowiązani są składać, w terminie do dnia 15 lutego deklaracje na podatek od środków transportowych, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, oraz skorygować deklaracje w terminie 14 dni  razie zaistnienia jakiejkolwiek zmiany mającej wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego. 

PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9,  poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./


 Wymiar podatku rolnego i leśnego

WYMAGANE DOKUMENTY : 

  1. Informacja o gruntach, w przypadku osób fizycznych,
  2. Deklaracja na podatek rolny lub leśny, w przypadku osób prawnych 3. Akt notarialny /kupno, sprzedaż, darowizna/ 

OPŁATY :Bez  opłat          

CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY :Od 14 do 30 dni – zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

TERMINY PŁATNOŚCI :-          do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada.

Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/  w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub  przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 

TRYB ODWOŁAWCZY: W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy. 

PODSTAWA PRAWNA :1. Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym    /Dz.U. z 2002 r. Nr.200, poz .1682 z późn. Zm./.2. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym    /Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz.431 z późn. Zm./. 3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa     /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./ 
 

Deklaracja na podatek rolny- pobierz druk (*pdf)(*doc)

Deklaracja na podatek leśny- pbierz druk  (*pdf) (*doc)

Informacja o gruntach- pobierz druk (*pdf)(*doc)


Umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatnośći podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych

WYMAGANE  DOKUMENTY: 

I. Osoby fizyczne:

  1. wniosek skierowany do Wójta Gminy,
  2. zeznanie o wysokości osiągniętych dochodów w roku poprzednim (kopia właściwego PIT-u), potwierdzona przez Urząd Skarbowy,
  3. zaświadczenie z zakładu pracy (Powiatowego Urzędu Pracy) o dochodach za ostatnie trzy miesiące,
  4. informacja o dochodach z prowadzonej działalności gospodarczej ( np. ostatni PIT-5),
  5. informacja o wysokości innych dochodów ( np. alimenty, renty zagraniczne, umowy najmu, dzierżawy, itp.),
  6. oświadczenie o stanie majątkowym,
  7.  inne dokumenty potwierdzające sytuację finansową podatnika i zasadność wniosku.        

II. Osoby prawne:

  1. wniosek skierowany do Wójta Gminy,
  2. informacje odnośnie sytuacji finansowej wnioskodawcy,
  3. inne dokumenty potwierdzające zasadność wniosku,          

Dokumenty wymienione w punktach I.2 – I.7 dotyczą zarówno wnioskodawcy jak i wszystkich pełnoletnich domowników.                               

W przypadku osób prawnych lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą  należy dołączyć również dokumenty zgodnie z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej, tzn. ·  Wskazać z jakiego rodzaju pomocy publicznej podatnik chce skorzystać. · Dołączyć wszystkie zaświadczenia o wysokości otrzymanej pomocy za okres 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy. ·   Dołączyć oświadczenie jakiej wielkości jest przedsiębiorcą (druk do pobrania-link) 

OPŁATY : Podania o rozłożenie na raty zaległości wolne od opłaty skarbowej. 

CZAS  ZAŁATWIENIA  SPRAWY: do miesiąca- zgodnie z obowiązującymi przepisami.

TRYB ODWOŁAWCZY:  W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy. 

PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9,  poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./, Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym /Dz.U. z 2002 r. Nr.200, poz .1682 z późn. Zm./, Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz.431 z późn. zm./.

Oświadczenie- pobierz druk (*pdf)(*doc)


Wymiar podatku od nieruchomości
 

WYMAGANE DOKUMENTY :

  1. informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych /link do pobrania/
  2. deklaracja na podatek od nieruchomości, w przypadku osób prawnych /link do pobrania/
  3. akt notarialny /kupno, sprzedaż, darowizna/.

 

OPŁATY: Bez opłat

CZAS  ZAŁATWIENIA  SPRAWY : Od 14 do 30 dni- zgodnie z obowiązującymi przepisami.

TERMINY  PŁATNOŚCI :

  • Osoby fizyczne:do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada
  • osoby prawne:do dnia 15 każdego miesiąca.

Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/ w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub  przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 

TRYB  ODWOŁAWCZY: Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.

PODSTAWA  PRAWNA : Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9,  poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./.

Deklaracja na podatek od nieruchomości - pobierz druk (*pdf)(*doc)

Infromacja o obiektach - pobierz druk (*pdf)(*doc)


Informację wytworzyły: Beata Madej, Dorota Szafarczyk

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:Urząd Gminy w Reńskiej Wsi

Anna Marek - inspektor ds. księgowości podatkowej

Piętro I, Pokój nr 17

Telefon /077/ 4820348

 


Wniosek o wykreślenie hipoteki   

Wymagane dokumenty:

  1. Podanie o wydanie wniosku.

Opłaty:Bez opłat.

Termin odbioru dokumentów: niezwłocznie 

Tryb odwoławczy: Petent ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy. 

Uwaga: Odbiór dokumentu: osobiście w Urzędzie Gminy w Reńskiej Wsi pokój nr 17. 

Podstawa prawna:  Ustawa o księgach wieczystych i hipotece z dnia 6 lipca 1982 r. (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 124 poz. 1361 z późn.zm.), Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9 września 2000 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 86 poz. 960 z późn. zm.), Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz.U. z 2000 r., Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.).


Zaświadczenie o zaleganiu / nie zaleganiu w podatkach

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek skierowany do Wójta Gminy /zawierający NIP – w przypadku osobistego stawiennictwa – dokument tożsamości – do wglądu.

OPŁATY: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 21- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Do 7 dni.

Odbiór zaświadczenia:

  • osobisty lub osoba upoważniona
  • wysyłka pod wskazany przez klienta adres.

TRYB ODWOŁAWCZY: Skarga pisemna lub ustna do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi. 

PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./  

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zaleganiu/ niezaleganiu pobierz druk (*pdf)(*doc)


 

Informację wytworzyła: Anna Marek