Zbiór aktów prawa miejscowego
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 6349
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 5590
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Reńska Wieś- pobierz plik (*pdf)
Zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Reńska Wieś- pobierz plik (*pdf)
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4326
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi- Stanowisko ds. Ogólnych /sekretariat/
Parter, Pokój nr 6 /sekretariat/
Telefon: 77 405 32 11, Fax: 77 405 32 10
Poświadczenie własnoręczności podpisu
Wymagane dokumenty:
-
Podanie /formularz do pobrania/,
-
Dowód osobisty do wglądu.
Opłata skarbowa: Poświadczenie własnoręczności podpisów- od każdego podpisu 9 zł.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo złożenia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Podstawa prawna: Ustawa z 9 września 2000r. opłacie skarbowej ( Dz.U. Nr 86, poz. 960 z późn. zmianami), Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z 12 kwietnia 1991r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki ( Dz.U. Nr 33poz.148).
Oświadczenie wioskującego- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Poświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego
Wymagane dokumenty:
-
Podanie. /Formularz do pobrania/,
-
Oświadczenie. /Formularz do pobrania./,
-
Dowód osobisty do wglądu.
Opłata skarbowa: - za poświadczenie 17,00 zł.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. Nr 64, poz. 592), Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. Nr 86, poz. 960 z późn. zm.), Kodeks postępowania administracyjnego – ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.)
Wniosek o wydanie poświadczenia pobierz druk (*doc) (*pdf)
Potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem
Wymagane dokumenty:
-
Oryginał dokumentu.
Opłata skarbowa: potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo złożenia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Informację wytworzyła: Irena Drozdowska
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4932
Miejsce załtwienia sprawy
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi; 47-208 Reńska Wieś ul. Pawłowicka 1 – Sekretarz Gminy.
Parter – pokój nr 7.
Telefon i fax 77 405 32 13; 77 405 32 10
E-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Testament Allograficzny
Wymagane dokumenty:
-
Dowód osobisty testatora.
-
Dowody osobiste 2 świadków będących obecnych przy sporządzeniu testamentu (świadkowie to osoby nie spokrewnione oraz nie obdarowane).
Opłaty: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 22- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 za przyjęcie oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy.
Czas załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki– w terminie wskazanym przez testatora.
Tryb odwoławczy: Złożenie skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy Reńska Wieś.
Uwagi: Testament może być sporządzany w budynku Urzędu, w mieszkaniu chorego testatora bądź w szpitalu mieszkańca Gminy Reńska Wieś.
Podstawa prawna: Art. 951 Kodeksu Cywilnego – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. z późniejszymi zmianami.
Wydanie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych na terenie Gminy Reńska Wieś
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek /do pobrania/
-
Załączniki :
-
Kserokopia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub kopia wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego ( oryginał do wglądu).
-
Tytuł prawny do lokalu ( akt notarialny, dzierżawa, umowa najmu, itp. kopia oraz oryginał do wglądu).
-
Pisemna zgoda właściciela, zarządcy lub administratora w którym znajduje się lokal-kopia oraz oryginał do wglądu.
-
Decyzja właściwego powiatowego inspektora sanitarnego stwierdzająca, że punkt sprzedaży – podawania napojów alkoholowych spełnia wymagane warunki sanitarne (kopia a oryginał do wglądu).
Opłaty: Przy składaniu podania – bez opłaty skarbowej.
Przy wydaniu zezwolenia - opłaty płatne w kasie Urzędu w wysokości :
a.Za alkohole grupy A tj. alkohole zawierające do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwo za pełny rok 525 zł;
b.Za alkohole grupy B tj. alkohole zawierające od 4,5% do 18% zawartości alkoholu za pełny rok 525zł;
c.Za alkohole grupy C tj. alkohole zawierające powyżej 18% zawartości alkoholu 2.100 zł za pełny rok prowadzenia działalności.
Po zakończonym roku obrachunkowym – do 31 stycznia roku następnego składa się oświadczenie o osiągniętych obrotach ze sprzedaży alkoholi za rok poprzedniz podziałem na grupy A,B,C. /druk do pobrania/ – na podstawie którego nalicza się opłatę za kolejny rok korzystania z zezwolenia – opłata płatna w trzech równych ratach tj. do :ü31 stycznia,ü31 maja,ü30 września.
Czas i sposób załatwienia sprawy: Do 14 dni – od złożenia kompletnego wniosku – podania z załącznikami. Odbioru dokonuje osobiście przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenia – konieczny dokument tożsamości do wglądu.
Tryb odwoławczy: Odwołanie w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia zezwolenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tekst jednolity Dz. U. z 2002, nr 147, poz.1231 z późniejszymi zmianami).
Zezwolenie na organizację imprezy masowej
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek zawierający następujące informacje :
-
miejsce i data planowanej imprezy,
-
graficzny plan obiektu, w którym ma być przeprowadzona impreza.
-
Opinie :
-
Komendanta Straży Pożarnej ( oryginał) ,
-
Komendanta Policji Powiatowej ( oryginał),
-
Kierownika Pogotowia Ratunkowego (oryginał),
-
Inspektora Sanitarnego (oryginał).
Opłaty: Opłata skarbowa za wydane zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej w wysokości 82 zł. w kasie Urzędu lub na konto bankowe w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu / Oddział w Reńskiej Wsi , nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001.
Czas załatwienia sprawy: Podanie wraz z załącznikami wino być złożone w terminie 14 dni przed imprezą masową. Termin wydania zezwolenia 7 dni licząc od dnia przedłożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy: Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od jego wniesienia.
Podstawa prawna: Ustawa 28 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych / tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 120 , poz. 1298 z późniejszymi zmianami/.
Wniosek o zezwolenie na organizację imprezy masowej- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Oświadczenie właściciela obiektu- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Oświadczenie o natężeniu hałasu - pobierz druk (*pdf)
Zawiadomienie o zgromadzeniu
Wymagane dokumenty:
-
Podanie zawierające n/w informacje:
-
Miejsce i data planowanego zgromadzenia.
-
Planowana trasa przejścia uzgodniona z Komendą Powiatową Policji oraz z właściwym zarządem dróg / gminnych lub powiatowych - oryginały /.
-
Dane osoby odpowiedzialnej za zgromadzenie.
-
Cel i program zgromadzenia.
Opłaty : bez opłaty skarbowej.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie - przyjęcie zawiadomienia, które organizator składa nie później niż na 3 dni przed i nie wcześniej niż na 30 dni przed datą organizowanego zgromadzenia.
Tryb odwoławczy: Odwo łanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi się za pośredbictwem W,ójta Gminy Reńska Wieś do Wojewody Opolskiego w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 5 lipca 1990 r. – prawo o zgromadzeniach /Dz U. z 1990r. Nr 51 , poz. 297 z późn. zm. /
Informację wytworzyła: Maria Zaniewska
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4258
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi- Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy.
I- sze piętro, pokój nr 8, tel. 4820107 wew. 19
Udostępnianie informacji publicznej
Wymagane dokumenty:
Formy udostępniania infromacji:
Udostępnianie informacji publicznych następuje poprzez:
- ogłaszanie w Biuletynie Informacji Publicznej
- udostępnianie na wniosek zainteresowanego
- wyłożenie w powszechnie dostępnym miejscu
Opłaty:
-
Informacja publiczna udzielana jest bezpłatnie.
-
Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, poniesiono dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pobrana będzie od wnioskodawcy opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Kalkulacja kosztów związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek- pobierz plik (*pdf)
Czas załatwienia sprawy: Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następuje w formie decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy, który decyzję wydał w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi: Jeśli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku. Zgodnie z postanowieniami Statutu Gminy dokumenty udostępniane są wyłącznie w Urzędzie Gminy i w obecności pracownika Urzędu Gminy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001r., Nr 112, poz. 1198).
Informację wytworzyła: Aleksandra Kapuścińska