Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Reńska Wieś- pobierz plik (*pdf)

Zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Reńska Wieś- pobierz plik (*pdf)

Miejsce załatwienia sprawy:

 Urząd Gminy w Reńskiej Wsi- Stanowisko ds. Ogólnych /sekretariat/

Parter, Pokój nr  6 /sekretariat/

Telefon: 77 405 32 11, Fax: 77 405 32 10

 


Poświadczenie własnoręczności podpisu 

                                          

Wymagane dokumenty:

  1. Podanie /formularz do pobrania/,
  2. Dowód osobisty do wglądu.

Opłata skarbowa: Poświadczenie własnoręczności podpisów- od każdego podpisu 9 zł. 

Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.

Tryb odwoławczy: Petent ma prawo złożenia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy. 

Podstawa prawna: Ustawa z 9 września 2000r. opłacie skarbowej ( Dz.U. Nr 86, poz. 960 z późn. zmianami), Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z 12 kwietnia 1991r. w sprawie sporządzania niektórych poświadczeń przez organy samorządu terytorialnego i banki ( Dz.U. Nr 33poz.148).

Oświadczenie wioskującego- pobierz druk (*doc) (*pdf)


 Poświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego 

Wymagane dokumenty:

  1. Podanie. /Formularz do pobrania/,
  2. Oświadczenie. /Formularz do pobrania./,
  3. Dowód osobisty do wglądu.

Opłata skarbowa: - za poświadczenie 17,00 zł.

Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.

Tryb odwoławczy: Petent ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy. 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. Nr 64, poz. 592), Ustawa z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. Nr 86, poz. 960 z późn. zm.), Kodeks postępowania administracyjnego – ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.) 

 

Wniosek o wydanie poświadczenia pobierz druk (*doc) (*pdf)

Oświadczenie wnioskującego- pobierz druk (*doc) (*pdf)

Potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem

 

Wymagane dokumenty:

  1. Oryginał dokumentu.

Opłata skarbowa: potwierdzenie zgodności kopii z oryginałem 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.

Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.

Tryb odwoławczy: Petent ma prawo złożenia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.

Podstawa prawna: Ustawa z 9 września 2000r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. Nr 86, poz. 960 z późn. zm.).

Informację wytworzyła: Irena Drozdowska

 

Miejsce załtwienia sprawy

Urząd Gminy w Reńskiej Wsi; 47-208 Reńska Wieś ul. Pawłowicka 1 – Sekretarz Gminy.

Parter – pokój nr 7.

Telefon i fax  77 405 32 13; 77 405 32 10

E-mail  : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 


Testament Allograficzny

 

Wymagane dokumenty:

  1. Dowód osobisty testatora.
  2. Dowody osobiste 2 świadków będących obecnych przy sporządzeniu testamentu (świadkowie to osoby nie spokrewnione oraz nie obdarowane).

Opłaty: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 22- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 za przyjęcie oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy. 

Czas załatwienia sprawy: Bez zbędnej zwłoki– w terminie wskazanym przez testatora. 

Tryb odwoławczy: Złożenie skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy Reńska Wieś. 

Uwagi: Testament może być  sporządzany w budynku Urzędu, w mieszkaniu chorego testatora bądź w szpitalu mieszkańca Gminy Reńska Wieś. 

Podstawa prawna: Art. 951 Kodeksu Cywilnego – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. z późniejszymi zmianami.


Wydanie zezwolenia na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych na terenie Gminy Reńska Wieś

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek /do pobrania/
  2. Załączniki :
  • Kserokopia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub kopia wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego ( oryginał do wglądu).
  • Tytuł prawny do lokalu ( akt notarialny, dzierżawa, umowa najmu, itp. kopia oraz oryginał do wglądu).
  • Pisemna zgoda właściciela, zarządcy lub administratora w którym znajduje się lokal-kopia oraz oryginał do wglądu.
  • Decyzja właściwego powiatowego inspektora sanitarnego stwierdzająca, że punkt sprzedaży – podawania napojów alkoholowych spełnia wymagane warunki sanitarne (kopia a oryginał do wglądu).

 

Opłaty: Przy składaniu podania – bez opłaty skarbowej.

Przy wydaniu zezwolenia  - opłaty płatne w kasie Urzędu w wysokości :

a.Za alkohole grupy A tj. alkohole zawierające  do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwo za pełny rok  525 zł;

b.Za alkohole grupy B  tj. alkohole zawierające od 4,5% do 18% zawartości alkoholu za pełny rok 525zł;

c.Za alkohole grupy C tj. alkohole zawierające powyżej 18% zawartości alkoholu 2.100 zł za pełny rok prowadzenia działalności.

Po zakończonym roku obrachunkowym – do 31 stycznia roku następnego składa się oświadczenie o osiągniętych obrotach ze sprzedaży alkoholi za rok poprzedniz podziałem na grupy A,B,C. /druk do pobrania/ – na podstawie którego nalicza się opłatę za kolejny rok korzystania z zezwolenia – opłata płatna w trzech równych ratach tj. do :ü31 stycznia,ü31 maja,ü30 września.

 

Czas i sposób załatwienia sprawy: Do 14 dni – od złożenia kompletnego wniosku – podania z załącznikami. Odbioru  dokonuje osobiście przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenia – konieczny dokument tożsamości do wglądu.

 

Tryb odwoławczy: Odwołanie w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia zezwolenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tekst jednolity Dz. U. z 2002, nr 147, poz.1231 z późniejszymi zmianami).

Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu- pobierz druk (*doc) (*pdf)

Zezwolenie na organizację imprezy masowej

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek zawierający następujące informacje :
        • miejsce i data planowanej imprezy,
      • graficzny plan obiektu, w którym ma być przeprowadzona impreza.
  1. Opinie :
  • Komendanta Straży Pożarnej ( oryginał) ,
  • Komendanta Policji Powiatowej ( oryginał),
  • Kierownika Pogotowia Ratunkowego (oryginał),
  • Inspektora Sanitarnego (oryginał).

 Opłaty: Opłata skarbowa za wydane zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej w wysokości 82 zł. w kasie Urzędu lub na konto bankowe w Powiatowym Banku Spółdzielczym w Kędzierzynie-Koźlu / Oddział w Reńskiej Wsi , nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001. 

Czas załatwienia sprawy: Podanie wraz z załącznikami wino być złożone w terminie 14 dni przed imprezą masową. Termin wydania zezwolenia  7 dni licząc od dnia przedłożenia kompletnego wniosku. 

Tryb odwoławczy: Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w  Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od jego wniesienia. 

Podstawa prawna: Ustawa 28 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych / tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 120 , poz. 1298 z późniejszymi zmianami/.

Wniosek o zezwolenie na organizację imprezy masowej- pobierz druk (*doc) (*pdf)

Oświadczenie właściciela obiektu- pobierz druk (*doc) (*pdf)

Oświadczenie o natężeniu hałasu - pobierz druk (*pdf)


 Zawiadomienie o zgromadzeniu

Wymagane dokumenty:

  1. Podanie zawierające n/w informacje:
  • Miejsce i data planowanego zgromadzenia. 
  • Planowana trasa przejścia uzgodniona z Komendą Powiatową Policji oraz z  właściwym zarządem dróg / gminnych lub powiatowych - oryginały /. 
  • Dane osoby odpowiedzialnej za zgromadzenie.
  • Cel i program zgromadzenia. 

 Opłaty :  bez opłaty skarbowej. 

Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie  - przyjęcie zawiadomienia, które organizator składa nie później niż na 3 dni przed i nie wcześniej niż na 30 dni przed datą organizowanego zgromadzenia. 

Tryb odwoławczy: Odwo łanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi się za pośredbictwem W,ójta Gminy Reńska Wieś do Wojewody Opolskiego w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia. 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 5 lipca 1990 r. – prawo o zgromadzeniach  /Dz U. z 1990r. Nr 51 , poz. 297 z późn. zm. /

 


Informację wytworzyła: Maria Zaniewska

Miejsce załatwienia sprawy: 

Urząd Gminy w Reńskiej Wsi- Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy.

I- sze piętro, pokój nr 8, tel. 4820107 wew. 19

 


Udostępnianie informacji publicznej

 

 

Wymagane dokumenty: 

  1. Wniosek o udostępnienie informacji publicznej- pobierz wniosek (*pdf)  (*doc)

Formy udostępniania infromacji:

Udostępnianie informacji publicznych następuje poprzez:

  • ogłaszanie w Biuletynie Informacji Publicznej
  • udostępnianie na wniosek zainteresowanego
  • wyłożenie w powszechnie dostępnym miejscu

Opłaty:

  • Informacja publiczna udzielana jest bezpłatnie.
  • Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, poniesiono dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pobrana będzie od wnioskodawcy opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

Kalkulacja kosztów związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek- pobierz plik (*pdf)

Czas załatwienia sprawy: Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. 

Tryb odwoławczy: Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następuje w formie decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Wójta Gminy, który decyzję wydał w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. 

Uwagi: Jeśli informacja może być przekazana niezwłocznie, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku. Zgodnie z postanowieniami Statutu Gminy dokumenty udostępniane są wyłącznie w Urzędzie Gminy i w obecności pracownika Urzędu Gminy.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001r., Nr 112, poz. 1198).


 

Informację wytworzyła: Aleksandra Kapuścińska