Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy w Reńskiej Wsi  ul. Pawłowicka 1 47-208 Reńska Wieś

I Piętro. Pokoje: 17, 18.

Telefon : /077/ 4820-348


Zaświadczenie  potwierdzające faktyczny stan prawny wynikający z prowadzonej przez referat ewidencji

Wymagane dokumenty:  Wniosek skierowany do Wójta Gminy /zawierający NIP – w przypadku osobistego stawiennictwa – dokument tożsamości – do wglądu.

Opłaty: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 17- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Do 7 dni.

Odbiór zaświadczenia:  osobisty lub osoba upoważniona, wysyłka pod wskazany przez klienta adres.

 

Tryb odwoławczy: Skarga pisemna lub ustna do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi. 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./  

Wniosek o wydanie zaświadczenia   pobierz druk(*pdf)(*doc)


Podatek od posiadania środków transportowych

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Deklaracja wraz z załącznikiem /zgodna z ustawą/ 

OPŁATY : Bez opłat

CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY: Od 14 do 30 dni – zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

TERMINY PŁATNOŚCI: do dnia 15 lutego i 15 września

Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/  w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub  przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 

TRYB ODWOŁAWCZY:  W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.

UWAGA: Właściciele środków transportowych zobowiązani są składać, w terminie do dnia 15 lutego deklaracje na podatek od środków transportowych, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, oraz skorygować deklaracje w terminie 14 dni  razie zaistnienia jakiejkolwiek zmiany mającej wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego. 

PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9,  poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./


 Wymiar podatku rolnego i leśnego

WYMAGANE DOKUMENTY : 

  1. Informacja o gruntach, w przypadku osób fizycznych,
  2. Deklaracja na podatek rolny lub leśny, w przypadku osób prawnych 3. Akt notarialny /kupno, sprzedaż, darowizna/ 

OPŁATY :Bez  opłat          

CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY :Od 14 do 30 dni – zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

TERMINY PŁATNOŚCI :-          do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada.

Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/  w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub  przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 

TRYB ODWOŁAWCZY: W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy. 

PODSTAWA PRAWNA :1. Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym    /Dz.U. z 2002 r. Nr.200, poz .1682 z późn. Zm./.2. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym    /Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz.431 z późn. Zm./. 3. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa     /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./ 
 

Deklaracja na podatek rolny- pobierz druk (*pdf)(*doc)

Deklaracja na podatek leśny- pbierz druk  (*pdf) (*doc)

Informacja o gruntach- pobierz druk (*pdf)(*doc)


Umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatnośći podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportowych

WYMAGANE  DOKUMENTY: 

I. Osoby fizyczne:

  1. wniosek skierowany do Wójta Gminy,
  2. zeznanie o wysokości osiągniętych dochodów w roku poprzednim (kopia właściwego PIT-u), potwierdzona przez Urząd Skarbowy,
  3. zaświadczenie z zakładu pracy (Powiatowego Urzędu Pracy) o dochodach za ostatnie trzy miesiące,
  4. informacja o dochodach z prowadzonej działalności gospodarczej ( np. ostatni PIT-5),
  5. informacja o wysokości innych dochodów ( np. alimenty, renty zagraniczne, umowy najmu, dzierżawy, itp.),
  6. oświadczenie o stanie majątkowym,
  7.  inne dokumenty potwierdzające sytuację finansową podatnika i zasadność wniosku.        

II. Osoby prawne:

  1. wniosek skierowany do Wójta Gminy,
  2. informacje odnośnie sytuacji finansowej wnioskodawcy,
  3. inne dokumenty potwierdzające zasadność wniosku,          

Dokumenty wymienione w punktach I.2 – I.7 dotyczą zarówno wnioskodawcy jak i wszystkich pełnoletnich domowników.                               

W przypadku osób prawnych lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą  należy dołączyć również dokumenty zgodnie z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej, tzn. ·  Wskazać z jakiego rodzaju pomocy publicznej podatnik chce skorzystać. · Dołączyć wszystkie zaświadczenia o wysokości otrzymanej pomocy za okres 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy. ·   Dołączyć oświadczenie jakiej wielkości jest przedsiębiorcą (druk do pobrania-link) 

OPŁATY : Podania o rozłożenie na raty zaległości wolne od opłaty skarbowej. 

CZAS  ZAŁATWIENIA  SPRAWY: do miesiąca- zgodnie z obowiązującymi przepisami.

TRYB ODWOŁAWCZY:  W przypadku niezadowolenia z wydanej decyzji, wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy. 

PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9,  poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./, Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym /Dz.U. z 2002 r. Nr.200, poz .1682 z późn. Zm./, Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz.431 z późn. zm./.

Oświadczenie- pobierz druk (*pdf)(*doc)


Wymiar podatku od nieruchomości
 

WYMAGANE DOKUMENTY :

  1. informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych /link do pobrania/
  2. deklaracja na podatek od nieruchomości, w przypadku osób prawnych /link do pobrania/
  3. akt notarialny /kupno, sprzedaż, darowizna/.

 

OPŁATY: Bez opłat

CZAS  ZAŁATWIENIA  SPRAWY : Od 14 do 30 dni- zgodnie z obowiązującymi przepisami.

TERMINY  PŁATNOŚCI :

  • Osoby fizyczne:do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada
  • osoby prawne:do dnia 15 każdego miesiąca.

Podatek można wpłacić w kasie Urzędu /bez prowizji/ w poniedziałki w godz. 8,15 – 15,30, od wtorku do piątku w godz. 7,30 – 14,30 lub  przelewem na konto: Powiatowy Bank Spółdzielczy Kędzierzyn-Koźle 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 

TRYB  ODWOŁAWCZY: Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy w Reńskiej Wsi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji wnioskodawcy.

PODSTAWA  PRAWNA : Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9,  poz. 84 z późn.zm./, Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./.

Deklaracja na podatek od nieruchomości - pobierz druk (*pdf)(*doc)

Infromacja o obiektach - pobierz druk (*pdf)(*doc)


Informację wytworzyły: Beata Madej, Dorota Szafarczyk

MIEJSCE  ZAŁATWIENIA  SPRAWY:

Urząd Gminy w Reńskiej Wsi  - Ewidencja Działalności Gospodarczej

I-sze piętro, pokój  18

Telefon: /077/4820-348 wew.23 

 


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej

 


Zintegrowany wniosek składa się celem:

  • wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
  • zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
  • zgłoszenia informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej

 Wzór wniosku określony w rozporządzeniu Rady Ministrów, będącym aktem wykonawczym do ustawy Prawo działalności gospodarczej, zamieszczony został poniżej.

 

Formularz należy wydrukować, wypełnić i podpisać (odręcznie), następnie dostarczyć do urzędu. Część CEIDG-1 należy wydrukować obustronnie.

OPŁATY : Zintegrowany wniosek nie podlega opłacie

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: niezwłocznie

PODSTAWA  PRAWNA:

1. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej /Dz.U.Nr 173, poz. 1807/

2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej / Dz.U.Nr 173, pooz.1808/

Instrukcja wypełnienia wniosku CEIDG

Wzór wniosku o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej- pobierz druk  (* pdf)

Wniosek CEIDG 1 należy drukować obustronnie

 


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej


WYMAGANE  DOKUMENTY :

Wniosek podmiotu zawierający:

1. oznaczenie wnioskodawcy

2. siedzibę wnioskodawcy

3. wskazanie podmiotu, którego dotyczy zapytanie

4. wskazanie celu wydania zaświadczenia

Wniosek do pobrania

OPŁATY : Wydanie zaświadczenia -17,00zł

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.

TRYB ODWOŁAWCZY: Brak

PODSTAWA  PRAWNA: Art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego

Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej- pobierz plik (*pdf) (*doc)


Wydanie duplikatu zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

 

WYMAGANE DOKUMENTY: Wniosek podmiotu zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres zamieszkania i siedzibę.

 

OPŁATY : 5,00zł za każdą rozpoczętą stronę duplikatu.

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.

 

TRYB ODWOŁAWCZY: Brak

 


Informację wytworzyła: Dorota Szafarczyk

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy –Stanowisko ds. Obsługi Kasy

I- sze piętro

pokój nr 14- kasa

telefon: 77/4820348

 


Wystawianie faktur osobom fizycznym i prawnym.

Wymagane dokumenty: numer NIP nabywcy, dokładna nazwa firmy i adres.

Sposób załatwienia sprawy: wystawienie faktury, ewentualne wysłanie faktury.

Opłaty: nie pobiera się

Czas załatwienia sprawy: na bieżąco 


Pobieranie opłat i podatków lokalnych

  • Podatek rolny, leśny, od nieruchomości, od osób fizycznych,

  • Podatek rolny, leśny, od nieruchomości od osób prawnych,

  • Podatek od środków transportowych.

Wymagane dokumenty: decyzja nakaz płatniczy, deklaracja.

  • Opłaty za najem lokali mieszkaniowych,
  • Opłaty za najem lokali użytkowych na prowadzenie działalności gospodarczej.

Wymagane dokumenty: umowa najmu

  • Wieczyste użytkowanie, czynsze dzierżawne

Wymagane dokumenty: decyzja

Sposób załatwienia spraw: Pobranie należnej kwoty.

Czas załatwienia spraw: na bieżąco.


Wypłacanie świadczeń pieniężnych z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej 

  • Dodatek mieszkaniowy

Sposób załatwienia sprawy: wypłata wg listy z GOPS

Termin wypłaty: 10- tego każdego miesiąca.

Świadczenia rodzinne

Sposób załatwienia sprawy:wypłata w/g listy z GOPS.

Termin wypłaty: 20- tego każdego miesiąca.

Zasiłki celowe, okresowe, stałe

Sposób załatwienia sprawy: wypłata w/g listy z GOPS.

Termin wypłaty: 25- tego każdego miesiąca.

Uwaga: Przy wypłacie świadczenia wymaganym dokumentem jest  dokument tożsamości.

TRYB ODWOŁAWCZY: Petent ma prawo wniesienia skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy.


Informację wytworzyła: Teresa Kapuścińska

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:Urząd Gminy w Reńskiej Wsi

Anna Marek - inspektor ds. księgowości podatkowej

Piętro I, Pokój nr 17

Telefon /077/ 4820348

 


Wniosek o wykreślenie hipoteki   

Wymagane dokumenty:

  1. Podanie o wydanie wniosku.

Opłaty:Bez opłat.

Termin odbioru dokumentów: niezwłocznie 

Tryb odwoławczy: Petent ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy. 

Uwaga: Odbiór dokumentu: osobiście w Urzędzie Gminy w Reńskiej Wsi pokój nr 17. 

Podstawa prawna:  Ustawa o księgach wieczystych i hipotece z dnia 6 lipca 1982 r. (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 124 poz. 1361 z późn.zm.), Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9 września 2000 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 86 poz. 960 z późn. zm.), Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz.U. z 2000 r., Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.).


Zaświadczenie o zaleganiu / nie zaleganiu w podatkach

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek skierowany do Wójta Gminy /zawierający NIP – w przypadku osobistego stawiennictwa – dokument tożsamości – do wglądu.

OPŁATY: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 21- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Do 7 dni.

Odbiór zaświadczenia:

  • osobisty lub osoba upoważniona
  • wysyłka pod wskazany przez klienta adres.

TRYB ODWOŁAWCZY: Skarga pisemna lub ustna do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi. 

PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./  

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zaleganiu/ niezaleganiu pobierz druk (*pdf)(*doc)


 

Informację wytworzyła: Anna Marek

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Reńska Wieś – Referat Budownictwa i Ochrony Środowiska

I-piętro, Pokój nr 10 i nr 11

telefon: 77 4820107

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 

Decyzja o warunkach zabudowy

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o ustalenie warunków zabudowy,
  2. Załączniki:
  • kopia mapy zasadniczej/katastralnej w skali 1:500/1:1000/1:2000 obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwesty­cja będzie oddziaływać, z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem(2 egz.),
  • graficznie przedstawiony planowany sposób zagospodarowania terenu oraz charakterystyka zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym prze­znaczenie i gabaryty projektowanych obiektów budowlanych,
  • raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko (jeżeli inwestycja jest zaliczana do mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu jest obowiązkowe).

Opłaty:  

  • za wydanie decyzji - 107 zł
  • za przeniesienie decyzji na innego wnioskodawcę -56 zł
  • decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego zwolnione z opłat
  • opłata za wniosek – brak

Czas załatwienia sprawy: Według Kodeksu Postępowania Administracyjnego art. 35 § 3 –do dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

Uwagi: Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 Urzędu lub drogą pocztową.

Podstawa prawna: Ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U nr 80 poz. 717 z 2003 r. z późniejszymi zmianami).

Wniosek o ustalenia warunków zabudowy- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Wpis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wypis/ wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Opłaty:

  1. od wypisu
  • a) do 5 stron- 30 zł
  • b) powyżej 5 stron- 20 zł
  1. 2) od wyrysu:
  • a) za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4- 20 zł, nie więcej niż 200 zł.

Płatne w kasie Urzędu Gminy lub na rachunke bankowy Urzędu Gminy (dowód wpłaty do wglądu).

Czas załatwienia sprawy: W ciągu 14 dni od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.

Uwagi:Wnioski składać w sekretariacie Urzędu Gminy pokój nr 6.

Podstawa prawna: Art. 30 ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717 z późn. zmianami).

Wniosek o wypis/ wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Nadanie numeru porządkowego budynku

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o nadanie numeru,
  2. Kserokopia odbioru technicznego budynku z nadzoru budowlanego,
  3. Kserokopia aktualnej mapy sytuacyjnej terenu tj. inwentaryzacji geodezyjnej nowo wybudowanego budynku,
  4. Kserokopia aktu własności nieruchomości.

Opłaty:    nie pobiera się

Czas załatwienia sprawy: Zawiadomienie wydaje się w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.

Uwagi:  Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Gospodarki Komunalnej z dnia 25 czerwca 1968 r. (Dz. U. nr 23 poz. 151), Zarządzenie nr 85/76 Wojewody Opolskiego z dnia 3 grudnia 1976 r.

Wnioski o nadanie numeru- pobierz druk (*pdf)


Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o ustalenie warunków zabudowy,
  2. Załączniki:
  • kopia mapy zasadniczej/katastralnej w skali 1:500/1:1000/1:2000 obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwesty­cja będzie oddziaływać, z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem(2 egz.)
  • graficznie przedstawiony planowany sposób zagospodarowania terenu oraz charakterystyka zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym prze­znaczenie i gabaryty projektowanych obiektów budowlanych,
  • raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko (jeżeli inwestycja jest zaliczana do mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu jest obowiązkowe).

Opłaty:  

  • za wydanie decyzji - 107 zł
  • za przeniesienie decyzji na innego wnioskodawcę -56 zł
  • decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego zwolnione z opłat
  • opłata za wniosek – brak

Czas załatwienia sprawy: Według Kodeksu Postępowania Administracyjnego art. 35 § 3 –do dwóch miesięcy od złożenia wniosku. 

Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

Uwagi: Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 urzędu lub drogą pocztową.

Podstawa prawna: Art. 50 ustawy z 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 80 poz. 717 z 2003r. z późniejszymi zmianami).

Wniosek o ustalenie warunków zabudowy- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
  2. Załączniki:
  • plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu przez Starostwo Powiatowe w K-Koźlu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych,
  • oświadczenie  o  posiadaniu  ważnego  pozwolenia  na  budowę  obiektu  umieszczanego  w  pasie  drogowymlub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.  

Opłaty:  Za zajęcie pasa drogowego opłata uchwalona zgodnie z uchwałą nr XV/104/04 Rady Gminy Reńska Wieś z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz. Urzędowy Województwa Opolskiego nr 37 poz. 1102 z 04 czerwca 2004 r.) w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg gminnych na terenie Gminy Reńska Wieś.

Czas załatwienia sprawy:         decyzja w sprawie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego wydaje się w ciągu 14 dni;odbiór decyzji – po uiszczeniu wyliczonej opłaty.

Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

UWAGI:

  • Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6 na co najmniej 14 dni przed zamierzonym zajęciem pasa drogowego.
  • Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 Urzędu lub drogą pocztową.

Podstawa prawna:art. 104 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. nr 98 poz. 1071 z 2000 z późniejszymi zmianami);art. 40 Ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (tekst jednolity Dz. U. nr 71 poz. 8382 z 2000 r. z późniejszymi zmianami);par. 2.1, 2.2, 2.3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. nr 140 poz. 1481).

 

Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego pobierz druk (*doc) (*pdf)


 

Zezwolenie na umieszczenie w pasie drogowym  urządzeń infrastruktury technicznej  niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

 

Wymagane dokmunety:

  1. Wniosek o umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
  2. Załączniki:
  • plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia,
  • oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej. 

Opłaty: za  umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego opłata uchwalona zgodnie z uchwałą nr XV/104/04 Rady Gminy Reńska Wieś z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz. Urzędowy Województwa Opolskiego nr 37 poz. 1102 z 04 czerwca 2004 r.) w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg gminnych na terenie Gminy Reńska Wieś. 

Czas załatwienia sprawy:  decyzja w sprawie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego wydaje się w ciągu 14 dni od dnia złozęnia wniosku;  odbiór decyzji – po uiszczeniu wyliczonej opłaty.

Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. 

Informacje o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

Uwagi: Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6 na co najmniej 14 dni przed zamierzonym umieszczaniem urządzenia w pasie drogowym.

Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 Urzędu lub drogą pocztową. 

Podstawa prawna:   art. 104 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. nr 98 poz. 1071 z 2000 z późniejszymi zmianami);-         art. 40 Ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (tekst jednolity Dz. U. nr 71 poz. 8382 z 2000 r. z późniejszymi zmianami);-         par. 2.1, 2.2, 2.3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. nr 140 poz. 1481).

Wniosek o umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Przydział mieszkania z zasobów komunalnych

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o przydział mieszkania komunalnego.
  2. Zaświadczenie o dochodach brutto rodziny:
  • u pracodawcy z tytułu zatrudnienia, zlecenia lub umowy o dzieło
  • z tytułu ubezpieczenia społecznego
  • w ośrodku pomocy społecznej – z tytułu otrzymanej pomocy socjalnej
  • w powiatowym urzędzie pracy – z tytułu otrzymanego zasiłku dla bezrobotnych

Opłaty:  bez opłat 

Czas załatwienia sprawy: Zgodnie z §2 ust.4 Uchwały Nr XXXVIII /273/2002 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 27.02.2002r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Reńska Wieś, wnioskodawca w terminie 30 dni od złożenia kompletnego wniosku otrzymuje informację o zarejestrowanym wniosku oraz o dalszym postępowaniu.

Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.

Uwagi: Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6.

Podstawa prawna: Uchwała Nr  XXXVIII /273/2002 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 27.02.2002r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład  mieszkaniowego zasobu Gminy Reńska Wieś, uchwała Nr  XLII /287/2002 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 24.06.2002r. w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Reńska Wieś na lata 2002-2006. 

Wniosek o przydział mieszkania komunalnego- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Wypis/ wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wypis/wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Opłaty:       

  1. opłata skarbowa od wypisu
  • a) do 5 stron- 30 zł,
  • b) powyżej 5 stron- 20 zł
  1. opłata skarbowa od wyrysu
  • za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4- 20 zł, nie więcej niż 200 zł.

Płatne w kasie Urzędu Gminy lub na rachunke bankowy Urzędu Gminy (dowód wpłaty do wglądu). 

 

Czas załatwienia sprawy: W ciągu 14 dni od złożenia wniosku.

 

Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.

 

Uwagi: Wnioski składać w sekretariacie Urzędu Gminy pokój nr 6.

Podstawa prawna: Art. 30 ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717 z późniejszymi zmianami)

Wniosek o wypis/wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego- pobierz druk (*doc) (*pdf)