Zbiór aktów prawa miejscowego
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4294
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Gminy w Reńskiej Wsi - Ewidencja Działalności Gospodarczej
I-sze piętro, pokój 18
Telefon: /077/4820-348 wew.23
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
Wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej
Zintegrowany wniosek składa się celem:
-
wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
-
zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
-
zgłoszenia informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej
Wzór wniosku określony w rozporządzeniu Rady Ministrów, będącym aktem wykonawczym do ustawy Prawo działalności gospodarczej, zamieszczony został poniżej.
Formularz należy wydrukować, wypełnić i podpisać (odręcznie), następnie dostarczyć do urzędu. Część CEIDG-1 należy wydrukować obustronnie.
OPŁATY : Zintegrowany wniosek nie podlega opłacie
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: niezwłocznie
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej /Dz.U.Nr 173, poz. 1807/
2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej / Dz.U.Nr 173, pooz.1808/
Instrukcja wypełnienia wniosku CEIDG
Wzór wniosku o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej- pobierz druk (* pdf)
Wniosek CEIDG 1 należy drukować obustronnie
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4
Wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej
WYMAGANE DOKUMENTY :
Wniosek podmiotu zawierający:
1. oznaczenie wnioskodawcy
2. siedzibę wnioskodawcy
3. wskazanie podmiotu, którego dotyczy zapytanie
4. wskazanie celu wydania zaświadczenia
Wniosek do pobrania
OPŁATY : Wydanie zaświadczenia -17,00zł
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY: Brak
PODSTAWA PRAWNA: Art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej- pobierz plik (*pdf) (*doc)
Wydanie duplikatu zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
WYMAGANE DOKUMENTY: Wniosek podmiotu zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres zamieszkania i siedzibę.
OPŁATY : 5,00zł za każdą rozpoczętą stronę duplikatu.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
TRYB ODWOŁAWCZY: Brak
Informację wytworzyła: Dorota Szafarczyk
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4256
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:Urząd Gminy w Reńskiej Wsi
Anna Marek - inspektor ds. księgowości podatkowej
Piętro I, Pokój nr 17
Telefon /077/ 4820348
Wniosek o wykreślenie hipoteki
Wymagane dokumenty:
-
Podanie o wydanie wniosku.
Opłaty:Bez opłat.
Termin odbioru dokumentów: niezwłocznie
Tryb odwoławczy: Petent ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Uwaga: Odbiór dokumentu: osobiście w Urzędzie Gminy w Reńskiej Wsi pokój nr 17.
Podstawa prawna: Ustawa o księgach wieczystych i hipotece z dnia 6 lipca 1982 r. (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 124 poz. 1361 z późn.zm.), Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9 września 2000 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 86 poz. 960 z późn. zm.), Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz.U. z 2000 r., Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.).
Zaświadczenie o zaleganiu / nie zaleganiu w podatkach
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek skierowany do Wójta Gminy /zawierający NIP – w przypadku osobistego stawiennictwa – dokument tożsamości – do wglądu.
OPŁATY: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 21- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Do 7 dni.
Odbiór zaświadczenia:
-
osobisty lub osoba upoważniona
-
wysyłka pod wskazany przez klienta adres.
TRYB ODWOŁAWCZY: Skarga pisemna lub ustna do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zaleganiu/ niezaleganiu pobierz druk (*pdf)(*doc)
Informację wytworzyła: Anna Marek
- Szczegóły
- Administrator
- Odsłony: 6074
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Reńska Wieś – Referat Budownictwa i Ochrony Środowiska
I-piętro, Pokój nr 10 i nr 11
telefon: 77 4820107
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Decyzja o warunkach zabudowy
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o ustalenie warunków zabudowy,
-
Załączniki:
-
kopia mapy zasadniczej/katastralnej w skali 1:500/1:1000/1:2000 obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwestycja będzie oddziaływać, z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem(2 egz.),
-
graficznie przedstawiony planowany sposób zagospodarowania terenu oraz charakterystyka zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenie i gabaryty projektowanych obiektów budowlanych,
-
raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko (jeżeli inwestycja jest zaliczana do mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu jest obowiązkowe).
Opłaty:
-
za wydanie decyzji - 107 zł
-
za przeniesienie decyzji na innego wnioskodawcę -56 zł
-
decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego zwolnione z opłat
-
opłata za wniosek – brak
Czas załatwienia sprawy: Według Kodeksu Postępowania Administracyjnego art. 35 § 3 –do dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
Uwagi: Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 Urzędu lub drogą pocztową.
Podstawa prawna: Ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U nr 80 poz. 717 z 2003 r. z późniejszymi zmianami).
Wniosek o ustalenia warunków zabudowy- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Wpis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o wypis/ wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Opłaty:
-
od wypisu
-
a) do 5 stron- 30 zł
-
b) powyżej 5 stron- 20 zł
-
2) od wyrysu:
-
a) za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4- 20 zł, nie więcej niż 200 zł.
Płatne w kasie Urzędu Gminy lub na rachunke bankowy Urzędu Gminy (dowód wpłaty do wglądu).
Czas załatwienia sprawy: W ciągu 14 dni od złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
Uwagi:Wnioski składać w sekretariacie Urzędu Gminy pokój nr 6.
Podstawa prawna: Art. 30 ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717 z późn. zmianami).
Wniosek o wypis/ wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Nadanie numeru porządkowego budynku
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o nadanie numeru,
-
Kserokopia odbioru technicznego budynku z nadzoru budowlanego,
-
Kserokopia aktualnej mapy sytuacyjnej terenu tj. inwentaryzacji geodezyjnej nowo wybudowanego budynku,
-
Kserokopia aktu własności nieruchomości.
Opłaty: nie pobiera się
Czas załatwienia sprawy: Zawiadomienie wydaje się w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
Uwagi: Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Gospodarki Komunalnej z dnia 25 czerwca 1968 r. (Dz. U. nr 23 poz. 151), Zarządzenie nr 85/76 Wojewody Opolskiego z dnia 3 grudnia 1976 r.
Wnioski o nadanie numeru- pobierz druk (*pdf)
Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o ustalenie warunków zabudowy,
-
Załączniki:
-
kopia mapy zasadniczej/katastralnej w skali 1:500/1:1000/1:2000 obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwestycja będzie oddziaływać, z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem(2 egz.)
-
graficznie przedstawiony planowany sposób zagospodarowania terenu oraz charakterystyka zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenie i gabaryty projektowanych obiektów budowlanych,
-
raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko (jeżeli inwestycja jest zaliczana do mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu jest obowiązkowe).
Opłaty:
-
za wydanie decyzji - 107 zł
-
za przeniesienie decyzji na innego wnioskodawcę -56 zł
-
decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego zwolnione z opłat
-
opłata za wniosek – brak
Czas załatwienia sprawy: Według Kodeksu Postępowania Administracyjnego art. 35 § 3 –do dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
Uwagi: Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 urzędu lub drogą pocztową.
Podstawa prawna: Art. 50 ustawy z 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 80 poz. 717 z 2003r. z późniejszymi zmianami).
Wniosek o ustalenie warunków zabudowy- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
-
Załączniki:
-
plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia,
-
zatwierdzony projekt organizacji ruchu przez Starostwo Powiatowe w K-Koźlu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych,
-
oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowymlub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
Opłaty: Za zajęcie pasa drogowego opłata uchwalona zgodnie z uchwałą nr XV/104/04 Rady Gminy Reńska Wieś z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz. Urzędowy Województwa Opolskiego nr 37 poz. 1102 z 04 czerwca 2004 r.) w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg gminnych na terenie Gminy Reńska Wieś.
Czas załatwienia sprawy: decyzja w sprawie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego wydaje się w ciągu 14 dni;odbiór decyzji – po uiszczeniu wyliczonej opłaty.
Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
UWAGI:
-
Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6 na co najmniej 14 dni przed zamierzonym zajęciem pasa drogowego.
-
Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 Urzędu lub drogą pocztową.
Podstawa prawna:art. 104 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. nr 98 poz. 1071 z 2000 z późniejszymi zmianami);art. 40 Ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (tekst jednolity Dz. U. nr 71 poz. 8382 z 2000 r. z późniejszymi zmianami);par. 2.1, 2.2, 2.3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. nr 140 poz. 1481).
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego - pobierz druk (*doc) (*pdf)
Zezwolenie na umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
Wymagane dokmunety:
-
Wniosek o umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
-
Załączniki:
-
plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia,
-
oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.
Opłaty: za umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego opłata uchwalona zgodnie z uchwałą nr XV/104/04 Rady Gminy Reńska Wieś z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz. Urzędowy Województwa Opolskiego nr 37 poz. 1102 z 04 czerwca 2004 r.) w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg gminnych na terenie Gminy Reńska Wieś.
Czas załatwienia sprawy: decyzja w sprawie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego wydaje się w ciągu 14 dni od dnia złozęnia wniosku; odbiór decyzji – po uiszczeniu wyliczonej opłaty.
Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Informacje o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
Uwagi: Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6 na co najmniej 14 dni przed zamierzonym umieszczaniem urządzenia w pasie drogowym.
Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 Urzędu lub drogą pocztową.
Podstawa prawna: art. 104 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. nr 98 poz. 1071 z 2000 z późniejszymi zmianami);- art. 40 Ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (tekst jednolity Dz. U. nr 71 poz. 8382 z 2000 r. z późniejszymi zmianami);- par. 2.1, 2.2, 2.3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. nr 140 poz. 1481).
Wniosek o umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Przydział mieszkania z zasobów komunalnych
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o przydział mieszkania komunalnego.
-
Zaświadczenie o dochodach brutto rodziny:
-
u pracodawcy z tytułu zatrudnienia, zlecenia lub umowy o dzieło
-
z tytułu ubezpieczenia społecznego
-
w ośrodku pomocy społecznej – z tytułu otrzymanej pomocy socjalnej
-
w powiatowym urzędzie pracy – z tytułu otrzymanego zasiłku dla bezrobotnych
Opłaty: bez opłat
Czas załatwienia sprawy: Zgodnie z §2 ust.4 Uchwały Nr XXXVIII /273/2002 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 27.02.2002r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Reńska Wieś, wnioskodawca w terminie 30 dni od złożenia kompletnego wniosku otrzymuje informację o zarejestrowanym wniosku oraz o dalszym postępowaniu.
Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
Uwagi: Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6.
Podstawa prawna: Uchwała Nr XXXVIII /273/2002 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 27.02.2002r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Reńska Wieś, uchwała Nr XLII /287/2002 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 24.06.2002r. w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Reńska Wieś na lata 2002-2006.
Wniosek o przydział mieszkania komunalnego- pobierz druk (*doc) (*pdf)
Wypis/ wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o wypis/wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
Opłaty:
-
opłata skarbowa od wypisu
-
a) do 5 stron- 30 zł,
-
b) powyżej 5 stron- 20 zł
-
opłata skarbowa od wyrysu
-
za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4- 20 zł, nie więcej niż 200 zł.
Płatne w kasie Urzędu Gminy lub na rachunke bankowy Urzędu Gminy (dowód wpłaty do wglądu).
Czas załatwienia sprawy: W ciągu 14 dni od złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.
Uwagi: Wnioski składać w sekretariacie Urzędu Gminy pokój nr 6.
Podstawa prawna: Art. 30 ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717 z późniejszymi zmianami)
Wniosek o wypis/wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego- pobierz druk (*doc) (*pdf)
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 4109
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy –Stanowisko ds. Obsługi Kasy
I- sze piętro
pokój nr 14- kasa
telefon: 77/4820348
Wystawianie faktur osobom fizycznym i prawnym.
Wymagane dokumenty: numer NIP nabywcy, dokładna nazwa firmy i adres.
Sposób załatwienia sprawy: wystawienie faktury, ewentualne wysłanie faktury.
Opłaty: nie pobiera się
Czas załatwienia sprawy: na bieżąco
Pobieranie opłat i podatków lokalnych
-
Podatek rolny, leśny, od nieruchomości, od osób fizycznych,
-
Podatek rolny, leśny, od nieruchomości od osób prawnych,
-
Podatek od środków transportowych.
Wymagane dokumenty: decyzja nakaz płatniczy, deklaracja.
-
Opłaty za najem lokali mieszkaniowych,
-
Opłaty za najem lokali użytkowych na prowadzenie działalności gospodarczej.
Wymagane dokumenty: umowa najmu
-
Wieczyste użytkowanie, czynsze dzierżawne
Wymagane dokumenty: decyzja
Sposób załatwienia spraw: Pobranie należnej kwoty.
Czas załatwienia spraw: na bieżąco.
Wypłacanie świadczeń pieniężnych z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
-
Dodatek mieszkaniowy
Sposób załatwienia sprawy: wypłata wg listy z GOPS
Termin wypłaty: 10- tego każdego miesiąca.
Świadczenia rodzinne
Sposób załatwienia sprawy:wypłata w/g listy z GOPS.
Termin wypłaty: 20- tego każdego miesiąca.
Zasiłki celowe, okresowe, stałe
Sposób załatwienia sprawy: wypłata w/g listy z GOPS.
Termin wypłaty: 25- tego każdego miesiąca.
Uwaga: Przy wypłacie świadczenia wymaganym dokumentem jest dokument tożsamości.
TRYB ODWOŁAWCZY: Petent ma prawo wniesienia skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy.
Informację wytworzyła: Teresa Kapuścińska
- Szczegóły
- Aleksandra Kapuścińska
- Odsłony: 5151
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Pawłowicka 1
47-208 Reńska Wieś
pokój nr 15 / I piętro/, tel. 774053220
Zgłoszenie urodzenia dziecka
Podstawa prawna: art.38-41 ustawy z dnia 29 września 1986 r. ustawa o aktach stanu cywilnego (Dz. U.1986 r., Nr36, poz.180 z poźniejszymi zmianami)
Wymagane dokumenty:
-
Zgłoszenie urodzenia dziecka (wydaje lekarz),
-
Dowody osobiste rodziców,
-
Odpis skrócony aktu małżeństwa (w zalezności od stanu cywilnego matki akt małżeństwa z adnoracją o rozwodzie lub separacji, odpis aktu zgonu współmałżonka).
Opłaty: bez opłat
Termin załatwienia: niezwłocznie
Termin załatwienia: niezwłocznie
Tryb odwoławczy: Strona ma prawo wniesienia skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy.
Zawarcie związku małżeńskiego - ślub konkordatowy
Podstawa prawna: Art.1 & 2, art. 3-15 ustawy z dnia 25lutego 1964 Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 1964 r.Nr 9,poz.59 z póżń. zmianami oraz art.12, art53-56 ustawy z dnia 29 września 1986, Prawo o aktach stanu cywilnego( Dz. U. z 1986r. Nr 36 poz. 180 z późn. zmianami Konkordatu między Stolicą Apostolską i Rzeczpospolitą Polską, Warszawa 28 lipca 1993r. (Dz.U. z 1998 r. Nr 51, poz. 31).
Wymagane dokumenty:
w przypadku panny i kawalera
-
odpisy skrócone aktu urodzenia
w przypadku pozostałych osób:
-
odpisy skrócone aktu urodzenia
-
odpisy skrócone aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie,
-
odpis aktu zgonu współmałżonka
Opłaty: za sporządzenie aktu małżeństwa - 84 zł.
Termin załatwienia: niezwłocznie
Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Uwagi: Zaświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa jest ważne trzy miesiące od daty jego wystawienia.
Zawarcie małżeństwa przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego
Podstawa prawna: Art.1 &1, art. 3-15 ustawy z dnia 25 lutego 1964 Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz.59 z późniejszymi zmianami oraz art. 12, art. 53-56 ustawy z dnia 29 września 1986 Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późn. zmianami).
Wymagane dokumenty:
w przypadku panny i kawalera
-
odpisy skrócone aktu urodzenia
w przypadku pozostałych osób
-
odpisy skrócone aktu urodzenia,
-
odpisy skrócone aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie,
-
odpis aktu zgonu współmałżonka.
Opłaty: za sporządzenie aktu małżeństwa - 84 zł.
Termin: obowiązuje miesięczny termin oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego.
Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.
Uwaga: w przypadku gdy jedną ze stron jest cudzoziemiec:
-
odpis aktu urodzenia wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego,
-
zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa, wydane przez właściwy organ w kraju cudzoziemca lub przedstawicielstwo dyplomatyczne, postanowienie sądu rejonowego zwalniające od obowiązku przedstawienia zaświadczenia o zdolności prawnej,
-
dokument uprawniający do pobytu w Polsce.
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą
Podstawa prawna: Art. 71 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r, Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami).
Wymagane dokumenty:
-
wniosek o wydanie zaświadczenia
-
do wglądu: dowód osobisty, odpisy skrócone aktów urodzenia, odpisy skrócone aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie, odpis aktu zgonu współmałżonka.
Opłaty: za wydanie zaświadczenia- 38 zł.
Termin: niezwłocznie po wpłynięciu podania.
Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy
Uwagi: zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą jest ważne trzy miesiące.
Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego
Podstawa prawna: Art. 4 ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku Kodeks rodzinny i opiekuńczy ( Dz. U. z 1964 r., Nr 9 poz. 59 z późniejszymi zmianami.
Wymagane dokumenty:
-
wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,
-
dokument potwierdzający uzasadnienie wniosku.
Opłaty: za wydaną decyzję- 39 zł.
Termin: niezwłocznie po wpłynięciu podania.
Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Kierownika USC, ktory wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą
Podstawa prawna: Art.73 ustawy z dnia 29 września 1986 roku , Prawo o aktach stanu cywilnego(Dz. U. z 1986 r., Nr 36 poz.180 z późniejszymi zmianami)
Wymagane dokumenty:
-
wniosek o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego za granicą
-
załączniki: oryginalny odpis aktu zagranicznego wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego na język polski,
-
do wglądu dokument stwierdzający tożsamość.
Opłaty: za wydaną decyzję- 50 zł
Termin: do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni)
Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Kierownika USC, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
Uwagi: wnioskodawcą może być osoba, której akt dotyczy, posiadająca pobyt stały lub ostatnie miejsce pobytu stałego na terenie gminy Reńska Wieś.
Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Podstawa prawna: Art. 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Wymagane dokumenty:
-
wniosek o uzupełnienie tresci aktu stanu cywilnego,
-
załączniki: dokument stanowiący podstawę uzupełnienia,
-
do wglądu dokument tożsamości.
Opłaty: za wydaną decyzję - 39 zł.
Termin: do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni)
Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Kierownika USC, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
Wniosek o sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego
Podstawa prawna: Art. 28 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Wymagane dokumenty:
-
Wniosek o sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego,
-
Załączniki: dokument stanowiący podstawę sprostowania,
-
Do wglądu dokument tożsamości.
Opłaty: za wydaną decyzję- 39 zł
Termin: do 30 dni a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni
Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem kierownika USC, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
Wniosek o ustalenie i odtworzenie aktu stanu cywilnego
Podstawa prawna: Art. 34- 35 i art. 70 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Wymagane dokumenty:
-
wniosek o odtworzenie aktu,
-
załączniki: zaświadczenie z USC , w którym akt powinien się znajdować o zniszczeniu lub zaginięciu księgi, posiadane dokumenty posiłkowe dotyczące danej osoby ubiegającej się o odtworzenie aktu, zaświadczenie z USC Warszawa- Śródmieście lub Łódź- Śródmieście o niefigurowaniu aktu w księgach posiadanych przez te urzędy, jeżeli zdarzenie miało miejsce poza obecnymi granicami kraju,
-
do wglądu dokument tożsamości.
Opłaty: za wydaną decyzję- 39 zł
Termin: do 30 dni a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni
Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem kierownika USC, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
Podstawa prawna: Art. 79- 83 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Wymagane dokumenty:
-
wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
-
do wglądu dokument tożsamości
Opłaty: za odpis skrócony- 22 zł, za odpis zupełny - 33 zł, za zaświadczenie o dokonanych wpisach lub o ich braku, oraz o zaginięciu lub braku księgi stanu cywilnego - 24 zł
Termin: niezwłocznie po wpłynięciu podania
Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy.
Uwaga: O dokumenty stanu cywilnego może ubiegać się osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo i przedstawiciel ustawowy oraz każdy kto wykaże w tym interes prawny.
Wniosek o wydanie odpisu skroconego/ zupełnego aktu stanu cywilnego- pobierz wniosek (*pdf)
Rejestracja zgonu
Podstawa prawna: art. 64- 67 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami)
Wymagane dokumenty:
-
karta zgonu wydana przez lekarza;
-
dokument tożsamości osoby zmarłej,
-
książeczka wojskowa osoby zmarłej,
-
do wglądu : dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon, dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka
Opłaty: brak opłat
Termin: niezwłocznie
Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy
Uwagi:do zgłoszenia zgonu obowiązani są w kolejności:
-
małżonek lub dzieci zmarłego,
-
najbliżsi krewni lub powinowaci,
-
osoby zamieszkałe w lokalu w którym nastąpił zgon,
-
osoby które były obecne przy zgonie.
Informację wytworzyła: Teresa Jasiulek