MIEJSCE  ZAŁATWIENIA  SPRAWY:

Urząd Gminy w Reńskiej Wsi  - Ewidencja Działalności Gospodarczej

I-sze piętro, pokój  18

Telefon: /077/4820-348 wew.23 

 


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej

 


Zintegrowany wniosek składa się celem:

  • wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
  • zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
  • zgłoszenia informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej

 Wzór wniosku określony w rozporządzeniu Rady Ministrów, będącym aktem wykonawczym do ustawy Prawo działalności gospodarczej, zamieszczony został poniżej.

 

Formularz należy wydrukować, wypełnić i podpisać (odręcznie), następnie dostarczyć do urzędu. Część CEIDG-1 należy wydrukować obustronnie.

OPŁATY : Zintegrowany wniosek nie podlega opłacie

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: niezwłocznie

PODSTAWA  PRAWNA:

1. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej /Dz.U.Nr 173, poz. 1807/

2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. Przepisy wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej / Dz.U.Nr 173, pooz.1808/

Instrukcja wypełnienia wniosku CEIDG

Wzór wniosku o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej- pobierz druk  (* pdf)

Wniosek CEIDG 1 należy drukować obustronnie

 


Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej


WYMAGANE  DOKUMENTY :

Wniosek podmiotu zawierający:

1. oznaczenie wnioskodawcy

2. siedzibę wnioskodawcy

3. wskazanie podmiotu, którego dotyczy zapytanie

4. wskazanie celu wydania zaświadczenia

Wniosek do pobrania

OPŁATY : Wydanie zaświadczenia -17,00zł

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.

TRYB ODWOŁAWCZY: Brak

PODSTAWA  PRAWNA: Art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego

Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w ewidencji działalności gospodarczej- pobierz plik (*pdf) (*doc)


Wydanie duplikatu zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

 

WYMAGANE DOKUMENTY: Wniosek podmiotu zawierający oznaczenie wnioskodawcy, adres zamieszkania i siedzibę.

 

OPŁATY : 5,00zł za każdą rozpoczętą stronę duplikatu.

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: W terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.

 

TRYB ODWOŁAWCZY: Brak

 


Informację wytworzyła: Dorota Szafarczyk

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:Urząd Gminy w Reńskiej Wsi

Anna Marek - inspektor ds. księgowości podatkowej

Piętro I, Pokój nr 17

Telefon /077/ 4820348

 


Wniosek o wykreślenie hipoteki   

Wymagane dokumenty:

  1. Podanie o wydanie wniosku.

Opłaty:Bez opłat.

Termin odbioru dokumentów: niezwłocznie 

Tryb odwoławczy: Petent ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy. 

Uwaga: Odbiór dokumentu: osobiście w Urzędzie Gminy w Reńskiej Wsi pokój nr 17. 

Podstawa prawna:  Ustawa o księgach wieczystych i hipotece z dnia 6 lipca 1982 r. (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 124 poz. 1361 z późn.zm.), Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9 września 2000 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 86 poz. 960 z późn. zm.), Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz.U. z 2000 r., Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.).


Zaświadczenie o zaleganiu / nie zaleganiu w podatkach

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek skierowany do Wójta Gminy /zawierający NIP – w przypadku osobistego stawiennictwa – dokument tożsamości – do wglądu.

OPŁATY: Opłata wnoszona do kasy Urzędu w wysokości 21- zł. lub na konto Urzędu Gminy Reńska Wieś nr 02 8882 1032 2001 0010 0146 0001 CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY : Do 7 dni.

Odbiór zaświadczenia:

  • osobisty lub osoba upoważniona
  • wysyłka pod wskazany przez klienta adres.

TRYB ODWOŁAWCZY: Skarga pisemna lub ustna do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi. 

PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa /Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz.60 z późn.zm./  

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zaleganiu/ niezaleganiu pobierz druk (*pdf)(*doc)


 

Informację wytworzyła: Anna Marek

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Reńska Wieś – Referat Budownictwa i Ochrony Środowiska

I-piętro, Pokój nr 10 i nr 11

telefon: 77 4820107

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 

Decyzja o warunkach zabudowy

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o ustalenie warunków zabudowy,
  2. Załączniki:
  • kopia mapy zasadniczej/katastralnej w skali 1:500/1:1000/1:2000 obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwesty­cja będzie oddziaływać, z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem(2 egz.),
  • graficznie przedstawiony planowany sposób zagospodarowania terenu oraz charakterystyka zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym prze­znaczenie i gabaryty projektowanych obiektów budowlanych,
  • raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko (jeżeli inwestycja jest zaliczana do mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu jest obowiązkowe).

Opłaty:  

  • za wydanie decyzji - 107 zł
  • za przeniesienie decyzji na innego wnioskodawcę -56 zł
  • decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego zwolnione z opłat
  • opłata za wniosek – brak

Czas załatwienia sprawy: Według Kodeksu Postępowania Administracyjnego art. 35 § 3 –do dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

Uwagi: Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 Urzędu lub drogą pocztową.

Podstawa prawna: Ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U nr 80 poz. 717 z 2003 r. z późniejszymi zmianami).

Wniosek o ustalenia warunków zabudowy- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Wpis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wypis/ wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Opłaty:

  1. od wypisu
  • a) do 5 stron- 30 zł
  • b) powyżej 5 stron- 20 zł
  1. 2) od wyrysu:
  • a) za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4- 20 zł, nie więcej niż 200 zł.

Płatne w kasie Urzędu Gminy lub na rachunke bankowy Urzędu Gminy (dowód wpłaty do wglądu).

Czas załatwienia sprawy: W ciągu 14 dni od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.

Uwagi:Wnioski składać w sekretariacie Urzędu Gminy pokój nr 6.

Podstawa prawna: Art. 30 ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717 z późn. zmianami).

Wniosek o wypis/ wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Nadanie numeru porządkowego budynku

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o nadanie numeru,
  2. Kserokopia odbioru technicznego budynku z nadzoru budowlanego,
  3. Kserokopia aktualnej mapy sytuacyjnej terenu tj. inwentaryzacji geodezyjnej nowo wybudowanego budynku,
  4. Kserokopia aktu własności nieruchomości.

Opłaty:    nie pobiera się

Czas załatwienia sprawy: Zawiadomienie wydaje się w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.

Uwagi:  Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Gospodarki Komunalnej z dnia 25 czerwca 1968 r. (Dz. U. nr 23 poz. 151), Zarządzenie nr 85/76 Wojewody Opolskiego z dnia 3 grudnia 1976 r.

Wnioski o nadanie numeru- pobierz druk (*pdf)


Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o ustalenie warunków zabudowy,
  2. Załączniki:
  • kopia mapy zasadniczej/katastralnej w skali 1:500/1:1000/1:2000 obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwesty­cja będzie oddziaływać, z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem(2 egz.)
  • graficznie przedstawiony planowany sposób zagospodarowania terenu oraz charakterystyka zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym prze­znaczenie i gabaryty projektowanych obiektów budowlanych,
  • raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko (jeżeli inwestycja jest zaliczana do mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu jest obowiązkowe).

Opłaty:  

  • za wydanie decyzji - 107 zł
  • za przeniesienie decyzji na innego wnioskodawcę -56 zł
  • decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego zwolnione z opłat
  • opłata za wniosek – brak

Czas załatwienia sprawy: Według Kodeksu Postępowania Administracyjnego art. 35 § 3 –do dwóch miesięcy od złożenia wniosku. 

Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

Uwagi: Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 urzędu lub drogą pocztową.

Podstawa prawna: Art. 50 ustawy z 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 80 poz. 717 z 2003r. z późniejszymi zmianami).

Wniosek o ustalenie warunków zabudowy- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
  2. Załączniki:
  • plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu przez Starostwo Powiatowe w K-Koźlu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych,
  • oświadczenie  o  posiadaniu  ważnego  pozwolenia  na  budowę  obiektu  umieszczanego  w  pasie  drogowymlub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej.  

Opłaty:  Za zajęcie pasa drogowego opłata uchwalona zgodnie z uchwałą nr XV/104/04 Rady Gminy Reńska Wieś z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz. Urzędowy Województwa Opolskiego nr 37 poz. 1102 z 04 czerwca 2004 r.) w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg gminnych na terenie Gminy Reńska Wieś.

Czas załatwienia sprawy:         decyzja w sprawie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego wydaje się w ciągu 14 dni;odbiór decyzji – po uiszczeniu wyliczonej opłaty.

Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Informacja o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

UWAGI:

  • Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6 na co najmniej 14 dni przed zamierzonym zajęciem pasa drogowego.
  • Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 Urzędu lub drogą pocztową.

Podstawa prawna:art. 104 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. nr 98 poz. 1071 z 2000 z późniejszymi zmianami);art. 40 Ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (tekst jednolity Dz. U. nr 71 poz. 8382 z 2000 r. z późniejszymi zmianami);par. 2.1, 2.2, 2.3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. nr 140 poz. 1481).

 

Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego pobierz druk (*doc) (*pdf)


 

Zezwolenie na umieszczenie w pasie drogowym  urządzeń infrastruktury technicznej  niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego

 

Wymagane dokmunety:

  1. Wniosek o umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
  2. Załączniki:
  • plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia,
  • oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej. 

Opłaty: za  umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego opłata uchwalona zgodnie z uchwałą nr XV/104/04 Rady Gminy Reńska Wieś z dnia 21 kwietnia 2004 r. (Dz. Urzędowy Województwa Opolskiego nr 37 poz. 1102 z 04 czerwca 2004 r.) w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dla dróg gminnych na terenie Gminy Reńska Wieś. 

Czas załatwienia sprawy:  decyzja w sprawie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego wydaje się w ciągu 14 dni od dnia złozęnia wniosku;  odbiór decyzji – po uiszczeniu wyliczonej opłaty.

Tryb odwoławczy: Stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Reńska Wieś w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. 

Informacje o terminie i sposobie wniesienia odwołania jest umieszczona w decyzji zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

Uwagi: Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6 na co najmniej 14 dni przed zamierzonym umieszczaniem urządzenia w pasie drogowym.

Decyzję można odebrać osobiście w pokoju nr 11 Urzędu lub drogą pocztową. 

Podstawa prawna:   art. 104 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. nr 98 poz. 1071 z 2000 z późniejszymi zmianami);-         art. 40 Ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (tekst jednolity Dz. U. nr 71 poz. 8382 z 2000 r. z późniejszymi zmianami);-         par. 2.1, 2.2, 2.3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. nr 140 poz. 1481).

Wniosek o umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Przydział mieszkania z zasobów komunalnych

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o przydział mieszkania komunalnego.
  2. Zaświadczenie o dochodach brutto rodziny:
  • u pracodawcy z tytułu zatrudnienia, zlecenia lub umowy o dzieło
  • z tytułu ubezpieczenia społecznego
  • w ośrodku pomocy społecznej – z tytułu otrzymanej pomocy socjalnej
  • w powiatowym urzędzie pracy – z tytułu otrzymanego zasiłku dla bezrobotnych

Opłaty:  bez opłat 

Czas załatwienia sprawy: Zgodnie z §2 ust.4 Uchwały Nr XXXVIII /273/2002 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 27.02.2002r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Reńska Wieś, wnioskodawca w terminie 30 dni od złożenia kompletnego wniosku otrzymuje informację o zarejestrowanym wniosku oraz o dalszym postępowaniu.

Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.

Uwagi: Wniosek wraz z załącznikami składać w sekretariacie Urzędu pokój nr 6.

Podstawa prawna: Uchwała Nr  XXXVIII /273/2002 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 27.02.2002r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład  mieszkaniowego zasobu Gminy Reńska Wieś, uchwała Nr  XLII /287/2002 Rady Gminy w Reńskiej Wsi z dnia 24.06.2002r. w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Reńska Wieś na lata 2002-2006. 

Wniosek o przydział mieszkania komunalnego- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Wypis/ wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wypis/wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

Opłaty:       

  1. opłata skarbowa od wypisu
  • a) do 5 stron- 30 zł,
  • b) powyżej 5 stron- 20 zł
  1. opłata skarbowa od wyrysu
  • za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4- 20 zł, nie więcej niż 200 zł.

Płatne w kasie Urzędu Gminy lub na rachunke bankowy Urzędu Gminy (dowód wpłaty do wglądu). 

 

Czas załatwienia sprawy: W ciągu 14 dni od złożenia wniosku.

 

Tryb odwoławczy: Skarga do Wójta Gminy w Reńskiej Wsi.

 

Uwagi: Wnioski składać w sekretariacie Urzędu Gminy pokój nr 6.

Podstawa prawna: Art. 30 ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717 z późniejszymi zmianami)

Wniosek o wypis/wyrys ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego- pobierz druk (*doc) (*pdf)


Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy –Stanowisko ds. Obsługi Kasy

I- sze piętro

pokój nr 14- kasa

telefon: 77/4820348

 


Wystawianie faktur osobom fizycznym i prawnym.

Wymagane dokumenty: numer NIP nabywcy, dokładna nazwa firmy i adres.

Sposób załatwienia sprawy: wystawienie faktury, ewentualne wysłanie faktury.

Opłaty: nie pobiera się

Czas załatwienia sprawy: na bieżąco 


Pobieranie opłat i podatków lokalnych

  • Podatek rolny, leśny, od nieruchomości, od osób fizycznych,

  • Podatek rolny, leśny, od nieruchomości od osób prawnych,

  • Podatek od środków transportowych.

Wymagane dokumenty: decyzja nakaz płatniczy, deklaracja.

  • Opłaty za najem lokali mieszkaniowych,
  • Opłaty za najem lokali użytkowych na prowadzenie działalności gospodarczej.

Wymagane dokumenty: umowa najmu

  • Wieczyste użytkowanie, czynsze dzierżawne

Wymagane dokumenty: decyzja

Sposób załatwienia spraw: Pobranie należnej kwoty.

Czas załatwienia spraw: na bieżąco.


Wypłacanie świadczeń pieniężnych z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej 

  • Dodatek mieszkaniowy

Sposób załatwienia sprawy: wypłata wg listy z GOPS

Termin wypłaty: 10- tego każdego miesiąca.

Świadczenia rodzinne

Sposób załatwienia sprawy:wypłata w/g listy z GOPS.

Termin wypłaty: 20- tego każdego miesiąca.

Zasiłki celowe, okresowe, stałe

Sposób załatwienia sprawy: wypłata w/g listy z GOPS.

Termin wypłaty: 25- tego każdego miesiąca.

Uwaga: Przy wypłacie świadczenia wymaganym dokumentem jest  dokument tożsamości.

TRYB ODWOŁAWCZY: Petent ma prawo wniesienia skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy.


Informację wytworzyła: Teresa Kapuścińska

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego

ul. Pawłowicka 1

47-208 Reńska Wieś

pokój nr 15 / I piętro/,  tel. 774053220


Zgłoszenie urodzenia dziecka 

Podstawa prawna:  art.38-41 ustawy z dnia 29 września 1986 r. ustawa o aktach stanu cywilnego (Dz. U.1986 r., Nr36, poz.180 z poźniejszymi zmianami)

 Wymagane dokumenty: 

  • Zgłoszenie urodzenia dziecka (wydaje lekarz),
  • Dowody osobiste rodziców,
  • Odpis skrócony aktu małżeństwa (w zalezności od stanu cywilnego matki akt małżeństwa z adnoracją o rozwodzie lub separacji, odpis aktu zgonu współmałżonka).

Opłaty: bez opłat

Termin załatwienia: niezwłocznie

Termin załatwienia: niezwłocznie

Tryb odwoławczy: Strona ma prawo wniesienia skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy.


Zawarcie związku małżeńskiego - ślub konkordatowy

 

 

Podstawa prawna: Art.1 & 2, art. 3-15 ustawy z dnia 25lutego 1964 Kodeks  rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 1964 r.Nr 9,poz.59 z póżń. zmianami oraz art.12, art53-56 ustawy z dnia 29 września 1986, Prawo o aktach stanu cywilnego( Dz. U. z 1986r. Nr 36  poz. 180 z późn. zmianami Konkordatu między Stolicą  Apostolską i Rzeczpospolitą Polską, Warszawa 28 lipca 1993r. (Dz.U. z 1998 r.  Nr 51, poz. 31).

Wymagane dokumenty:

w przypadku panny i kawalera

  • odpisy skrócone aktu urodzenia

w przypadku pozostałych osób:

  • odpisy skrócone aktu urodzenia
  •  odpisy skrócone aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie,
  • odpis aktu zgonu współmałżonka 

Opłaty: za sporządzenie aktu małżeństwa  - 84 zł.

Termin załatwienia: niezwłocznie

Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.

Uwagi: Zaświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa jest ważne trzy miesiące od daty jego wystawienia.


Zawarcie małżeństwa przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego

Podstawa prawna: Art.1 &1, art. 3-15 ustawy z dnia 25 lutego 1964 Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz.59 z późniejszymi zmianami oraz art. 12, art. 53-56 ustawy z dnia 29 września 1986 Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U.  z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późn. zmianami).

Wymagane dokumenty:

w przypadku panny i kawalera

  •  odpisy skrócone aktu urodzenia

w przypadku pozostałych osób

  •  odpisy skrócone aktu urodzenia,
  •  odpisy skrócone aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie,
  •  odpis aktu zgonu współmałżonka.

Opłaty: za sporządzenie aktu małżeństwa  - 84 zł.

Termin: obowiązuje miesięczny termin oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego.

Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy.

Uwaga: w przypadku gdy jedną ze stron jest cudzoziemiec:

  • odpis aktu urodzenia wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego,
  •  zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa, wydane przez właściwy organ w kraju cudzoziemca lub przedstawicielstwo dyplomatyczne, postanowienie sądu rejonowego zwalniające od obowiązku przedstawienia zaświadczenia o zdolności prawnej,
  • dokument uprawniający do pobytu w Polsce.

Wniosek o wydanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą

Podstawa prawna: Art. 71 ustawy z dnia 29 września 1986 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r, Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami). 

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia
  • do wglądu: dowód osobisty, odpisy skrócone aktów urodzenia, odpisy skrócone aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie, odpis aktu zgonu współmałżonka.

Opłaty: za wydanie zaświadczenia- 38 zł.

Termin: niezwłocznie po wpłynięciu podania. 

Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy 

Uwagi: zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą jest ważne trzy miesiące.  


Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego

Podstawa prawna: Art. 4 ustawy z dnia  25 lutego 1964 roku Kodeks rodzinny i opiekuńczy ( Dz. U. z 1964 r., Nr 9 poz. 59 z późniejszymi zmianami.

Wymagane dokumenty:

  •  wniosek o wydanie  decyzji  zezwalającej na skrócenie miesięcznego  terminu oczekiwania  na zawarcie związku małżeńskiego, 
  • dokument potwierdzający uzasadnienie wniosku.

Opłaty: za wydaną decyzję- 39 zł.

Termin: niezwłocznie po wpłynięciu podania. 

Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Kierownika USC, ktory wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą

Podstawa prawna: Art.73 ustawy z dnia 29 września 1986 roku , Prawo o aktach stanu cywilnego(Dz. U. z 1986 r., Nr 36 poz.180 z późniejszymi zmianami)

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego za granicą
  • załączniki: oryginalny odpis aktu zagranicznego wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego na język polski,
  • do wglądu dokument stwierdzający tożsamość.

Opłaty: za wydaną decyzję- 50 zł

Termin: do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni)        

Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Kierownika USC, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie. 

Uwagi: wnioskodawcą może być osoba, której akt dotyczy, posiadająca pobyt stały  lub ostatnie miejsce pobytu stałego na terenie gminy Reńska Wieś.  


Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego

Podstawa prawna: Art. 36 ustawy z dnia  29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami)

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o uzupełnienie tresci aktu stanu cywilnego, 
  • załączniki: dokument stanowiący podstawę uzupełnienia,
  • do wglądu dokument tożsamości.                          

Opłaty:   za wydaną decyzję - 39 zł. 

Termin: do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, w  sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni)

Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Kierownika USC, który wydał decyzję  w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.     


Wniosek o sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

Podstawa prawna: Art. 28 ustawy z dnia  29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami)

Wymagane dokumenty:     

  • Wniosek o sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego,
  • Załączniki: dokument stanowiący podstawę sprostowania,
  • Do wglądu dokument tożsamości. 

Opłaty: za wydaną decyzję- 39 zł

Termin: do 30 dni a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni                                      

Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem kierownika USC, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.  


Wniosek o ustalenie i odtworzenie aktu stanu cywilnego

Podstawa prawna: Art. 34- 35 i art. 70 ustawy z dnia  29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami)

Wymagane dokumenty:    

  • wniosek o odtworzenie aktu, 
  • załączniki: zaświadczenie z USC , w którym akt powinien się znajdować o zniszczeniu lub zaginięciu księgi, posiadane dokumenty posiłkowe dotyczące danej osoby ubiegającej się o odtworzenie aktu, zaświadczenie z USC Warszawa- Śródmieście lub Łódź- Śródmieście o niefigurowaniu aktu w księgach posiadanych przez te urzędy, jeżeli zdarzenie miało miejsce poza obecnymi granicami kraju,
  • do wglądu dokument tożsamości.

 

Opłaty: za wydaną decyzję- 39 zł

Termin: do 30 dni a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni                                      

Tryb odwoławczy: odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem kierownika USC, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.  
 


Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego

Podstawa prawna: Art. 79- 83 ustawy z dnia  29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami) 

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
  • do wglądu dokument tożsamości 

Opłaty: za odpis skrócony- 22 zł, za odpis zupełny - 33 zł, za  zaświadczenie o dokonanych wpisach lub o ich braku, oraz o zaginięciu lub braku księgi stanu cywilnego - 24 zł 

Termin: niezwłocznie po wpłynięciu podania

Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi ustnej lub pisemnej do Wójta Gminy.

Uwaga: O dokumenty stanu cywilnego może ubiegać się osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo i przedstawiciel ustawowy oraz każdy kto wykaże w tym interes prawny. 

Wniosek o wydanie odpisu skroconego/ zupełnego aktu stanu cywilnego- pobierz wniosek (*pdf)


Rejestracja zgonu

 

 

Podstawa prawna: art. 64- 67 ustawy z dnia  29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36 poz. 180 z późniejszymi zmianami) 

Wymagane dokumenty: 

  • karta zgonu wydana przez lekarza;
  • dokument tożsamości osoby zmarłej,
  • książeczka wojskowa osoby zmarłej,
  • do wglądu : dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon, dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka  

Opłaty: brak opłat

Termin: niezwłocznie

Tryb odwoławczy: strona ma prawo wniesienia skargi pisemnej lub ustnej do Wójta Gminy

Uwagi:do zgłoszenia zgonu obowiązani są w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego,
  •  najbliżsi krewni lub powinowaci,
  • osoby zamieszkałe w lokalu w którym nastąpił zgon,
  • osoby które były obecne przy zgonie.

Informację wytworzyła: Teresa Jasiulek